Pastarąsias kelias dienas SEB banko vartotojai į savo telefonus ėmė gauti neva banko siųstas trumpąsias SMS žinutes, kviečiančias paspausti aktyvią nuorodą.
Pastebėjęs, kad nuoroda negalioja, Alfa.lt skaitytojas Romas (vardas pakeistas) kreipėsi į žurnalistus. Vyras nuogąstavo, kad tai gali būti apgaulė, siekiant išvilioti su bankininkyste susijusius asmens duomenis.
Ekrane matoma, kaip tarp žinučių, gautų iš neva SEB banko, atsirado nauja žinutė, kurioje raginama paspausti nuorodą. Romas teigia, kad kreipėsi į žurnalistus, nes toks sukčiavimo būdas dar pakankamai negirdėtas Lietuvoje ir gali būti nutaikytas prieš vyresnio amžiaus ar patiklesnius asmenis, kurie mažiau išprusę internetinių technologijų rinkoje.
SEB banko atstovė Ieva Kulvinskaitė patvirtino, kad bankas tokių žinučių nesiuntė, ir įspėjo vartotojus neužkibti ant šio kabliuko.
„Sukčiavimas, kai siunčiami SMS pranešimai neva iš banko, yra pakankamai naujas sukčiavimo būdas Lietuvoje, nors Europoje jis jau paplitęs. Iki šiol Lietuvoje buvo žinomi telefoninių sukčių ar netikrų e. laiškų pagalba bandymai išvilioti klientų prisijungimo prie e. bankininkystės duomenis. Tokių ir panašių sukčių atakų tik daugės, nes jie, pasitelkdami socialinę inžineriją, naudoja vis sudėtingesnius klaidinimo būdus savo tikslams pasiekti, taigi žmonės turėtų būti budrūs ir atidūs“, – sako SEB banko Prevencijos departamento direktorius Audrius Šapola.
„Rekomenduojame nespausti (neatidarinėti) nuorodų SMS žinutėse, o atidarius interneto svetainę patikrinti naršyklės adreso lauką ir įsitikinti, kad tai yra oficiali interneto banko svetainė. Iš savo pusės stengiamės šviesti visuomenę ir didinti finansinį žmonių raštingumą, kad jie nepatektų į sukčių pinkles, o panašiais atvejais operatyviai reaguojame atkreipdami klientų dėmesį į panašaus pobūdžio sukčių veiklas“, – sako SEB banko atstovas.