Neseniai paskelbta „Kaspersky“ ataskaita „Tikroji skaitmenio privatumo kaina: ar vartotojai savęs nevertina?“ atskleidė, kad keturi iš dešimties (38 proc.) vartotojų atsisakytų savo socialinių tinklų paskyrų, jeigu galėtų visam gyvenimui užsitikrinti asmeninių duomenų saugumą. Su skaitmeniniu privatumu susijusios baimės paskatino vartotojus labiau rūpintis savo asmeninės informacijos naudojimu ir informacijos platinimu internete. Ataskaitoje aprašoma, kaip ir kodėl vartotojų asmeninė informacija jiems tampa itin vertinga, rašoma pranešime spaudai.
Socialinių tinklų paslaugos, pavyzdžiui „Facebook“, „Instagram“ ar „Twitter“, tapo svarbia mūsų gyvenimo dalimi, o pagal „Kaspersky“ ataskaitą, jas naudoja net 76 proc. žmonių. Mainais už kai kuriuos vartotojų duomenis, šios platformos žmonėms suteikia galimybę išreikšti save, bendrauti su draugais ir šeimos nariais, taip pat padeda rasti naujienas, idėjas ir tendencijas net nekeliant kojos iš namų.
Tačiau, nepaisant šių privalumų, kai kurie atsisakytų socialinės žiniasklaidos priemonių, jei tai padėtų atkurti jų skaitmeninį privatumą.
Vienas iš dešimties (9 proc.) vartotojų, kurie atiduoda savo asmeninę informaciją, kad galėtų dalyvauti linksmose viktorinose, pavyzdžiui, į kokią garsenybę jie yra panašūs, nebegalėtų to padaryti. O dar daugiau problemų iškiltų 61 proc. asmenų, kurie negalėtų panaudoti savo socialinių tinklų prisijungimo duomenų, norėdami greitai ir patogiai prisijungti prie įvairių svetainių ar paslaugų.
Dar labiau stebina tai, kad nors mobiliųjų telefonų vartotojų skaičius per metus išauga apie 2 proc., bet net vienas iš penkių (27 proc.) būtų pasiruošęs atsisveikinti su savo telefonu, kad tik galėtų užtikrintų duomenų privatumą visam likusiam gyvenimui.
Socialiniai tinklai šiandien yra tokioje stadijoje, kai vartotojų patirties kokybė labiausiai priklauso nuo daugybės asmeninės informacijos. Nesvarbu, ar tai yra finansinė, vietovės, apsipirkimo ir valgymo įpročių, ar santykių statuso informacija. Todėl nenuostabu, kad atrodytų amžinai prarastam duomenų privatumui, galime pajusti nostalgiškus jausmus.
Deja, bet netgi paaukojus visas jūsų socialinių tinklų paskyras, to nepakaktų apsaugoti jūsų skaitmeninį privatumą. Tai ilgas procesas, o ne vienkartinis sandoris.
„Prieš kelerius metus žmonės socialiniuose tinkluose laisvai dalinosi savo asmenine informacija, net nesuvokdami galimų grėsmių ir jų pasekmių. Bet visame pasaulyje populiarėjant duomenų nutekinimo problemai, mes pastebime naują vartotojų tendenciją. Daugelis nenori atskleisti tam tikrų faktų apie save ir vis daugiau dėmesio skiria informacijai, kurią jie pasidalina internetinėje erdvėje. Tačiau dauguma vis dar nežino, kaip apsaugoti savo skaitmeninį privatumą ir todėl geriau atsisakytų socialinių tinklų, kad tik galėtų užtikrinti savo informacijos saugumą. Bet tinkama asmeninės informacijos priežiūra, reguliariai atnaujinant socialinių tinklų paskyrų slaptažodžius ir naudojant saugumo sprendimus, vartotojams suteiks daugiau pasitikėjimo ir apsaugos jų skaitmeninius duomenis“, – teigia Marina Titova, „Kaspersky“ vartotojų produktų rinkodaros vadovė.
Jeigu norite, kad jūsų skaitmeninis privatumas būtų saugus, „Kaspersky“ rekomenduoja atlikti keletą paprastų veiksmų:
- Pasistenkite reguliariai tikrinti socialinių tinklų privatumo nustatymus ir savo paskyroms pasirinkti stiprius slaptažodžius
- Neatidarinėkite ir neišsaugokite neatpažintų failų, nes jie gali būti kenkėjiški
- Nepasitikėkite įtartinais žmonėmis, kurie žada vertingus daiktus mainais už jūsų asmeninius duomenis
- Nenaudokite to paties slaptažodžio daugiau nei vienai svetainei ar paslaugai
- Pradėkite naudoti patikimus saugumo sprendimus, įskaitant ir paslaugas, kurios sumažina privatumo pažeidimų riziką.