Lietuviai šviežius maisto produktus ir gėrimus vis dažniau užsisako internetu. 2018-aisiais taip bent kartą apsipirko maždaug kas 7-tas mūsų šalies gyventojas, o šioje srityje beveik nenusileidžiame Europos vidurkiui ir gerokai lenkiame kaimynus latvius ir estus, rodo atlikto tyrimo duomenys.
2018-aisiais bent kartą šviežius maisto produktus ar gaminius internetu įsigijusių lietuvių skaičius išaugo 3 procentiniais punktais ir pasiekė 15 proc., rodo „DPD Group“ užsakyto tyrimo duomenys. Tuo tarpu 12 proc. gyventojų taip apsipirko bent kartą per mėnesį. Šis rodiklis ypatingai išauga tarp „užkietėjusių“ internetinių pirkėjų (internete apsiperkančių daugiau nei 10 kartų per metus) – iš jų 29 proc. maistą perka internetu.
Tikėtina, kad maisto prekes ar gėrimus perkančiųjų internete skaičius ir toliau didės – stebimas augimas ir dabartinės rinkos tendencijos sulėtėjimo šioje srityje nerodo. Tai pastebi ir „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius, kurio teigimu lietuviai vis dažniau domisi galimybėms maistą užsisakyti neiškeliant kojos iš namų, o parduotuvės ir kavinės stengiasi prisitaikyti.
„Elektroninei prekybai plečiantis, internetas nebėra vieta, kurioje galima įsigyti tik mobiliųjų telefonų ar kompiuterių. Reaguodamos į e. prekybos populiarėjimą, fizinės maisto prekių parduotuvės ar restoranai, siekdami sudominti klientus internetu siūlo įsigyti ne tik ką tik pagamintus patiekalus, bet ir maisto produktus ar gėrimus. Gyventojai į tai šiuo metu žiūri labai palankiai – tą rodo ne tik apklausos duomenys, bet ir auganti paslaugų pasiūla, todėl šios prekybos kategorijos augimas neturėtų stebinti“, – teigia „DPD Lietuva“ ekspertas.
Pastarųjų metų tendencijos šioje srityje leidžia Lietuvai beveik pasiekti Europos vidurkį ir gerokai išsiskirti iš kitų dviejų Baltijos valstybių. 2018-aisiais Europoje vidutiniškai 16 proc. gyventojų bent kartą užsisakė maisto produktus ar gėrimus internetu, tuo tarpu kaimyninėje Latvijoje šis skaičius tesiekė 8 proc., o Estijoje – 10 proc.
Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2018 m. gegužės-birželio mėnesiais apklausti 24,328 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 805 asmenys.