Naujoji „Tesla“ elektromobilių kainų politika turėjo patikti visiems, kurie nori įsigyti šios kompanijos elektromobilį. Juolab, kad kai kuriuose regionuose kainų mažėjimas buvo drastiškas ir siekė daugiau kaip 40 proc. Visgi, dalis pirkėjų tuo yra labai nepatenkinti ir rengia protestus.
Neseniai skelbėme apie tai, kad „Tesla“ pagaliau pristatė ilgai lauktą ir žadėtą „Model 3“ elektromobilį, kuris dabar kainuoja 35 000 JAV dolerius.
Be to, kompanija sumažino ir „Model S“ bei „Model X“ kainas ir dabar pradinių elektromobilių versijų kaina nukrito 12 000 – 18 000 JAV doleriais. „Tesla“ teigė, kad tokius kainų sumažinus nulėmė tai, kad jie atsisako fizinių parduotuvių ir visą prekybą perkelia į internetinę erdvę.
Tačiau toks kainų kritimas Jungtinėse Amerikos valstijose yra gana nuosaikus, palyginus su tais kainų kritimo šuoliais, kurie stebini užjūrio valstybėse. Kai kuriose rinkose aukštesnės klasės „Model S“ ir „Model X“ versijų kainos nukrito daugiau nei 30 000 JAV doleriais. Viena iš tokių rinkų yra Taivanas, kuriame „Model S P100D“ elektromobilio kaina kone per naktį nukrito praktiškai per pusę ir dabar galima sutaupyti beveik 100 000 JAV dolerių.
Atrodytų viskas puiku, tačiau tokia kainų politika labai supykdė kai kuriuos elektromobilių savininkus ir pastarieji suorganizavo keletą protesto akcijų prie „Tesla“ parduotuvių ir elektromobilių įkrovimo stotelių „Supercharger“.
Kinijoje kainų sumažinimas taip pat buvo gana ženklus ir pirkėjai neslėpė savo pasipiktinimo dėl tokio kompanijos sprendimo vietiniame socialiniame tinkle „Weibo“ (Kinijos Twitter’is). Žinoma, tai neliko nepastebėta vietinės žiniasklaidos, kurioje skelbiamas turbūt geriausiai situaciją apibūdinantis „Tesla“ pirkėjo komentaras:
„Vasario 25 d. aš gavau savąjį Model X ir su juo spėjau pasivažinėti tik 5 dienas, kai Tesla paskelbė apie [šio elektromobilio] kainos sumažinimą 174 300 juaniais (beveik 26 000 JAV dolerių aut.past.). Tikriausiai aš esu pats nelaimingiausias naujasis pirkėjas… Tai neteisinga.“
Kai kurie protestuotojai netgi priešais „Tesla“ parduotuvės vitrinas pakabino ir savo užrašus, kuriuose rašoma: „nepirkit dabar, geriau pirkit rytoj su nuolaida“.
Ir kitose rinkose „Tesla“ pirkėjai išreiškė tokius pačius priekaištus bei nusivylimą kompanijos elgesiu, tačiau panašu, jog ši padėtis labiausiai eskaluojama Kinijoje ir Taivanyje.
Tuo tarpu kiti „Tesla“ gerbėjai ir elektromobilių savininkai gina bendrovę, sakydami, kad kainų mažinimas visada yra geras dalykas, neatsižvelgiant į tai, kaip tai yra daroma. Tačiau „Electrek“ gana taikliai pastebi, kad tokia „Tesla“ kompanijos kainodara verčia juos atrodyti, lyg jie būtų mėgėjai. Tokie didžiuliai ir staigūs kainų pokyčiai negali būti pateisinami vien tik pardavimų perkėlimu į internetinę erdvę.
Natūralu, kad elektromobilių savininkai yra pikti, kadangi jie mato, jog jų automobilių vertė per naktį nukrito kone perpus vien todėl, kad taip ir be jokio paaiškinimo sugalvojo „Tesla“, o ne todėl, kad kompanija būtų pristačiusi naujų funkcijų.
„Tesla“ turėtų stengtis mažinti kainas, tačiau jie tai turėtų daryti labiau struktūriškai bei vengti staigių ir masinių kainų šuolių. Taip pat turėtų gerokai išsamiau paaiškinti tokių kainų pokyčių priežastis, kadangi dabar pirkėjai jaučiasi tarsi būtų apgauti, nes turėjo sumokėti daugiau.