„Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) prašo gyventojų būti apdairiems ir įsitikinti, kad skaitiklių ar dujų sistemos patikrinti atvykę asmenys nėra sukčiai. ESO primena – bendrovės specialistai gyventojų niekada neprašo pinigų, netikrina gyventojų namų vidaus elektros tinklų, jų neremontuoja – jie tik gali patikrinti elektros skaitiklį, o esant dujų sistemoms, atlieka pastatų dujų sistemos techninį patikrinimą dėl sandarumo. Bendrovės darbuotojai ar įgalioti asmenys visada privalo parodyti tarnybinius pažymėjimus.
ESO pasiekė pranešimai apie tai, kad sukčiai, apsimesdami dujininkais, atvykę į gyventojų namus Panevėžyje, išviliojo keletą tūkstančių eurų. ESO gyventojus kviečia būti budrius ir visada atvykusiųjų reikalauti parodyti tarnybinį pažymėjimą, atkreipti dėmesį ar jie su tarnybiniais rūbais, pasižiūrėti ar greta namo stovintis darbuotojo transportas paženklintas specialia atributika.
ESO darbuotojai ar bendrovės įgalioti rangovų darbuotojai, vykdami pas klientus su jais susisiekia arba jei bus vykdomi kokie nors darbai, apie tai iš anksto laiptinėse ar prie daugiabučių iškabina skelbimus.
Atvykę pas klientus ESO darbuotojai visada prisistato, nurodo darbovietę, pareigas, vardą, pavardę, visais atvejais (prašo klientas ar ne) parodo tarnybinį pažymėjimą. Gyventojai gali paprašyti apžiūrėti pažymėjimą – pažymėjime yra nurodytas darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, jame yra atstovaujamos bendrovės logotipas ir pažymėjimo numeris. ESO darbuotojas klientui pasako savo atvykimo tikslą ir apibūdina darbus, kuriuos atliks.
Jei gyventojui kyla įtarimas, jog atvykęs asmuo nėra ESO darbuotojas, prieš jį įsileidžiant į gyvenamąsias patalpas, gyventojas gali paprašyti atvykusio asmens nurodyti telefono numerį, kuriuo paskambinęs galėtų patikrinti, ar atvykėlis tikrai yra ESO darbuotojas ir kokiu tikslu atvyko.
Vieniši, pagyvenę žmonės, bijantys nepažįstamus asmenis įsileisti į savo gyvenamąsias patalpas, gali pasikviesti kaimynų ar artimųjų, kurie dalyvautų kartu, kol bus atlikti ESO darbuotojo darbai. Galima tartis su atvykusiu darbuotoju, kad apskaitos prietaisas ar dujų sistemos sandarumas būtų tikrinamas tuo metu, kai lankosi giminaičiai ar artimieji ir esant galimybei nurodyti tinkamą datą ir laiką. Įsileidžiant bet kokį svetimą asmenį patartina nelaikyti atviroje ir lengvai prieinamoje vietoje vertingų daiktų (pinigų, papuošalų, mobilių telefonų ir kt.), ypač nepalikti atvykėlių be priežiūros.
„ESO darbuotojai niekada neatlieka elektros tinklo remonto darbų klientų būste ar namo vidiniame tinkle. Tais atvejais, kai apskaitos prietaisai įrengti kliento buto ar namo viduje, ESO darbuotojai tikrina tik apskaitos rodmenis arba dujų sistemos sandarumą. Už elektros skaitiklio patikrinimą, keitimą, ar bet kokius kitus darbus, ESO darbuotojai niekada neprašo mokėti ir jie net negali priimti pinigų – ši paslauga nemokama. Jei skaitiklio patikrą atlieka įgalioti partnerių darbuotojai, tuomet jie turi pateikti specialius pažymėjimus, patvirtinančius ESO įgaliojimą atlikti skaitiklių priežiūros darbus“, – teigia Ovidijus Martinonis, laikinasis ESO Paslaugų tarnybos vadovas.
Jei įprastiniai ESO darbai atliekami būsto savininkui nedalyvaujant (laiptinėje ar prie privataus namo) ir paaiškėja, kad toliau darbų tęsti be kliento negalima (esant el. energijos skaitiklio pažeidimams ar skaitiklio gedimo atvejais), ESO darbuotojas turi susisiekti su klientu ir suderinti atskiro susitikimo laiką. Atlikus elektros skaitiklio ar dujų apskaitos apžiūros darbus, ESO darbuotojas užpildo ir palieka gyventojui specialios formos pranešimo blanką, kuriame surašo apsilankymo metu atliktą užduotį ar apskaitos prietaiso rodmenis.
Jei kyla įtarimų, kad atvykęs asmuo yra apsimetėlis, gyventojai nedelsdami turėtų kreiptis bendruoju pagalbos telefonu 112 arba pranešti ESO telefonu 1802.