Šiandien paskelbta nauja „Eurobarometro“ apklausa atskleidžia europiečių lūkesčius, susijusius su 2019 m. gegužės mėn. Europoje vyksiančiais rinkimais į Europos Parlamentą, ir parodo, kas juos paskatins balsuoti. Apklausa rodo, kad dauguma ES piliečių nerimauja, kad dezinformacijos kampanijos, duomenų apsaugos pažeidimai ir kibernetiniai išpuoliai sutrikdys rinkimų procesą.
Šiandien paskelbti duomenys rodo, kad europiečius skatintų balsuoti, jei jie būtų geriau informuoti apie ES ir jos poveikį kasdieniam jų gyvenimui (43 proc. vidutiniškai europiečių ir 32 proc. lietuvių). 31 proc. europiečių ir 43 proc. lietuvių norėtų, kad tarp kandidatų būtų daugiau jaunų žmonių.
Apklausa rodo, kad europiečiai nerimauja dėl kišimosi į rinkimus: 61 proc. (60 proc. lietuvių) nerimą kelia tai, kad rinkimais gali būti manipuliuojama pasitelkus kibernetinius išpuolius; 59 proc. (62 proc. lietuvių) nerimauja dėl užsienio subjektų ir nusikalstamų grupuočių poveikio rinkimams. Lietuviai labiausiai nerimauja, kad balsai gali būti perkami ar parduodami (76 proc.) ir kad galutiniais balsavimo rezultatais gali būti manipuliuojama (72 proc.).
Tačiau didelė dauguma europiečių sutaria dėl to, kaip kovoti su šiomis grėsmėmis: padaryti skaidresnėmis internetinės socialinės žiniasklaidos platformas, be kita ko, aiškiai nurodant, kas užsakė interneto reklamą (81 proc. vidutiniškai europiečių ir 70 proc. lietuvių); suteikti visoms politinėms partijoms vienodas galimybes naudotis interneto paslaugomis siekiant patraukti rinkėjų dėmesį (81 proc. europiečių ir 74 lietuvių); taikyti internetinei žiniasklaidai tokį patį neskelbimo laikotarpį, koks jau egzistuoja tradicinėje žiniasklaidoje (74 proc.).
Rugsėjo mėn. Europos Komisija jau pateikė konkrečių priemonių rinkinį, kuriuo siekiama užtikrinti, kad kitais metais vyksiantys Europos Parlamento rinkimai būtų surengti laisvai, sąžiningai ir saugiai. Priemonėmis siekiama užtikrinti skaidresnę internetinę politinę reklamą ir numatoma galimybė nustatyti sankcijas už neteisėtą asmens duomenų naudojimą, siekiant daryti tikslinį poveikį Europos rinkimų rezultatams. Be to, Europos Komisija sukūrė Europos lygmens rinkimų srities bendradarbiavimo tinklą, kurio atstovai pirmą kartą susirinks 2019 m. sausio mėn.; Europos Komisija ragina valstybes nares kuo greičiau paskirti savo atstovus šiame tinkle. Praėjusį mėnesį didelės technologijų bendrovės pasirašė Kovos su dezinformacija kodeksą, ir tai padės užtikrinti skaidresnę internetinę politinę reklamą.