Japonijos ūkio ministerija ir naujų technologijų plėtros organizacija surengė pirmą pasaulyje tarptautinę robotų konferenciją. Daug dėmesio šiame renginyje skirta robotams, kurie realiai galėtų pakeisti darbininkus, pavyzdžiui, aptarnavimo sferoje. Tam net gi surengtas tokių robotų konkursas.
Iki šiol robotizacija daugiausiai naudos duoda konvejerinėje gamyboje, kur aplinka griežtai kontroliuojama, o robotai, nors ir patys sudėtingiausi, atlieka pasikartojančias operacijas. Jie tai daro daug kartų veiksmingiau nei žmonės, bet dabar pramoninėse šalyse trūksta visai žemos kvalifikacijos darbuotojų, pavyzdžiui, tokių, kurie krauna prekes į parduotuvių lentynas. Deja šis, atrodo, paprastas darbas reikalauja iš robotų gerokai daugiau sugebėjimų ir dirbtinio intelekto, kad jie galėtų greitai spręsti įvairias nestandartines situacijas. Japonijoje surengtame konkurse kol kas pristatyti tik tokių robotų prototipai.
„Dabartines šiame robotų konkurse parodytas technologijas dar anksti pritaikyti tikram darbui. Manau, tai, ką čia matote, bus naudojama įprastinėse parduotuvėse po 10–20 metų“, – aptarnavimo robotų konkurso dalyvis Souši Masaki.
Japonijos demografinė statistika teigia, kad darbingo amžiaus žmonių šalyje per artimiausius 50 metų sumažės nuo 76 mln. iki 45 mln. ir vargu ar jie norės dirbti žemos kvalifikacijos reikalaujančius darbus.
„Viena didžiausių ir pastaruoju metu aktyviausių robotikos krypčių – spręsti darbuotojų trūkumo problemas. Stengiamasi peržengti dabartines robotų naudojimo sritis ir sukurti technologijas, kurios iš tikrųjų leistų pakeisti darbininkus“, – sakė „Omron Robotic“ projektų vadovas Naoja Oči.
Kita vertus, pramoninai robotai, ypač tie, kurie turi platesnes galimybes, tebėra labai brangūs.
„Manau, dėl jų kainos smulkiems verslininkams kils sunkumų įdiegiant universalios paskirties gamybinius robotus“, – sakė 60 metų parodos lankytojas Jošjuki Jokota.
Robotų konferencija ir aptarnavimo robotų konkursas Tokijuje baigsis sekmadienį. Tada turėtų paaiškėti, kurie iš parodytų prototipų turi geriausių galimybių kada nors užkariauti milžinišką aptarnavimo pramonės rinką.