Po rekonstrukcijos duris oficialiai atvėrė pati didžiausia prekybos buitine technika ir elektronika tinklo „Elektromarkt“ parduotuvė, esanti Vilniaus prekybos ir pramogų centre „Akropolis“. Tačiau viena didžiausių staigmenų pirkėjų laukė dar neįėjus į parduotuvę – prie įėjimo juos pasitiko naujos kartos robotas žmogaus veidu. Robotas, kurio ekrane matėsi ir kalbėjo tikra mergina, sveikinosi su pirkėjais, kvietė juos į parduotuvę bei, paklaustas, lydėdavo į konkrečius skyrius. Tai – „Eleketromarkt“ eksperimentas, kuriuo norėta patikrinti, ar robotai jau šiandien galėtų bent iš dalies pakeisti žmones konsultantus. Lietuvoje šis robotas viešai pristatytas pirmą kartą.
Po didžiausios parduotuvės rekonstrukcijos nuo jos atidarymo „Akropolyje“ 2002 metais, čia atsirado naujų prekių kategorijų, smarkiai prasiplėtė prekių asortimentas, o parduotuvės plotas nuo šiol siekia daugiau nei 3 tūkst. kv. m. Kaip teigia parduotuvės vadovas Martynas Zumaras, atsinaujinęs „Elektromarkt“ žengia koja kojon su pažangiausiomis elektronikos parduotuvėmis visoje Europoje, todėl klientus atidarymo proga pasitinkantis robotas – to dalis.
„Pirkėjus pasitinkantis robotas – mūsų eksperimentas, kuriuo siekėme pamatyti, kaip pirkėjai reaguos ir ar sėkmingai susibendraus su tokiu konsultantu. Šio roboto, kurį sukūrė bendrovė „Blue Ocean Robotics“ veidas – didelis ekranas, pro kurį pirkėjai mato su jais tiesiogiai bendraujančios merginos veidą. Ši mergina valdo ir patį robotą, bet ji tai daro per nuotolį, naudodamasi išmaniuoju telefonu ir specialia programa. To nežinantys pirkėjai mano, kad bendrauja su autonominiu robotu ir reaguoja labai įvairiai. Iš jų reakcijų galime spręsti, jog jei toks pokytis nuo žmonių konsultantų iki aptarnaujančių robotų įvyktų per vieną dieną – daugelis sutriktų“, – atskleidžia M. Zumaras.
Visą šeštadienį ir sekmadienį pirkėjus pasitinkantis robotas ne tik pasisveikina su klientais, bet ir palydi juos į pačią parduotuvę, pristato naujas prekių kategorijas, papasakoja, kas parduotuvėje naujo.
„Mūsų tikslas visada buvo savo klientams siūlyti naujovišką, modernią patirtį. Norime, kad atėję į mūsų parduotuves pirkėjai matytų ne vien prekes, bet norėtų tiesiog praleisti laiką, sužinotų ką nors naujo arba patirtų netikėtų įspūdžių. Todėl nuo šiol parduotuvė suskirstyta į keturias didesnes kategorijas – elektronika ir buitinė technika, kavos zona, laisvalaikio prekės ir žaislų skyrius. Naująją strategiją kūrėme su viena didžiausių Italijos projektavimo ir konsultavimo įmone „Micar“ ir italų architektu Francesco Caragiulo. Kartu su jais siekėme sukurti į šeimą orientuotą parduotuvę, kuri tuo pat metu ir daug erdvesnė, patogesnė bei jaukesnė“, – teigia M. Zumaras.