Sostinėje prasidėjo automatizuotos šviesoforinio reguliavimo ir valdymo sistemos įdiegimo darbai. Šiandien šviesoforų keitimo darbus vienoje iš pirmų sankryžų T. Vaižganto gatvėje apžiūrėjo Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas, Savivaldybės specialistai, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorius V. Antanavičius, tiekėjų UAB „Eismas“ direktorius M. Kandziarauskas.
Atsižvelgiant į transporto srautus ir eismo situaciją, mieste nustatyti 6 transporto koridoriai, kuriuose ir bus įrengta centralizuota eismo valdymo sistema. Tai – magistralės „Tarptautinis oro uostas–Žaliasis tiltas“, „Žaliasis tiltas–Kalvarijų g.“, „Žaliasis tiltas–Arsenalo g.–Antakalnio g.–Nemenčinės pl. (iki Saulėtekio al.)“, „J. Basanavičiaus g. (nuo Švitrigailos g.)–Savanorių pr. (iki Riovonių g.)“, „Vasario 16-osios g.–Tauro g.–Šopeno g.–Pylimo g.–Vilniaus g.“ ir Vilniaus miesto centrinė dalis.
Centralizuotą eismo valdymo sistemą sudarys eismo valdymo centras, automobilių eismo jutikliai ir šviesoforų valdikliai, eismo šviesoforai, viešojo transporto prioritetų sistema, vairuotojų informavimo švieslenčių sistema, eismo stebėjimo, informacinė bei greičio matavimo sistemos.
Eismo valdymo centras užtikrins, kad eismas būtų reguliuojamas pagal esamą transporto situaciją, parinks konkrečioms situacijoms tinkamiausius eismo valdymo planus ir koordinuos šviesoforų veikimą. Visų šviesoforų valdikliai bus sujungti į vieningą centralizuoto valdymo sistemą. Pagal automobilių eismo jutiklių teikiamą informaciją kiekvienoje sankryžoje šviesoforų valdikliai optimizuos šviesoforų darbą, užtikrindami maksimalų sankryžų pralaidumą.
Vairuotus informuos specialios švieslentės, kurios pateiks aktualią informaciją apie eismo sąlygas mieste, meteorologines sąlygas, vykdomus kelio darbus, susidariusius kamščius, siūlomus alternatyvius maršrutus. Siekiant operatyviai reaguoti į galimus eismo sutrikimus ir avarijas, problemiškiausios sankryžos bus stebimos per papildomai įrengtas vaizdo stebėjimo kameras.
Centralizuota eismo valdymo sistema padės taupyti laiką, mažins avaringumą, degalų suvartojimą, aplinkos taršą. Numatoma šio projekto ekonominė nauda per metus sieks 19 mln. litų.
Šiuo metu Vilniuje yra 156 sankryžos, kurių maždaug pusė renovuota, tačiau likusiose stovi prieš 20 metų įrengti šviesoforai. Šio projekto metu sostinės gatvėse bus pakeisti apie 1150 šviesoforų.