Neseniai Lietuvą sukrėtė per geležinkelio pervažą ėjusios nepilnametės žūtis. Dažnai žmonės prie kasdienių maršrutų yra taip pripratę, jog vaikšto nebegalvodami ir taip rizikuoja savo gyvybe. Kiti skubėjimą laiko didesniu prioritetu ir nepaiso saugaus eismo taisyklių.
Boleslovas Vengrys, saugaus eismo ekspertas, bendrovės „Biseris“ tyrimų ir plėtros vadovas teigia, jog norint išvengti tokių nelaimių, galima taikyti įvairius saugaus eismo sprendimus: „Pirmiausia, tas vietas, kur pėstieji neturėtų eiti, reikia aptverti tvorelėmis. Priešais pervažas galima sumontuoti zigzago formos užtvaras, kad žmonės eitų lėčiau ir spėtų pastebėti atvažiuojantį traukinį.“
Visgi ir prie tokių pervažų galima priprasti. Dar ieškoma būdų, kaip užkirsti kelia „automatiškam“ vaikščiojimui.
„Vienu sprendimų galėtų tapti kintančios pervažų užtvaros, prie kurių nepriprantama ir kaskart einant per jas reikia sutelkti dėmesį“, – teigia B. Vengrys.
Pėsčiuosius apie atvažiuojantį traukinį taip pat gali įspėti šviesų ar garsiniai signalai, o judėjimą apriboti automatinės nusileidžiančios užtvaros.
Pasak eksperto, dar viena naujovė, sukurta galvojant apie žmones, nepakeliančius akių nuo išmaniųjų telefonų – LED juostos, veikiančios kaip horizontalus šviesoforas: „Žmonės, kurie eidami naršo savo telefone, periferiniu matymų gali pastebėti tokias juostas ir atkreipti dėmesį į jiems kylantį pavojų.“