Šeštadienį Vilniuje į pirmąjį šalyje meno ir technologijų hakatoną „hARTckathon“ susirinkę daugiau nei 50 dalyvių kūrė ir plėtojo idėjas, kurios praturtintų apsilankymą muziejuje. Vienos dienos dirbtuvių nugalėtojais tapo komanda, pasiūliusi galimybę bendrauti su paveikslais. Ši idėja bus įgyvendinta MO muziejuje, kuris duris atvers jau šį rudenį.
MO muziejus ir LOGIN festivalis pakvietė meno ir technologijų atstovus suburti jėgas vienam tikslui – sukurti skaitmeninį įrankį, kuris padėtų naujai patirti modernų ir šiuolaikinį meną. Šį iššūkį priėmė daugiau nei 50 entuziastų.
Savo patirtimi su dalyviais dalijosi ir juos įkvėpė svečiai iš lankomiausių Europos muziejų: Van Gogo muziejaus Amsterdame rinkodaros vadovas Cas Boland ir Londono Viktorijos ir Alberto muziejaus skaitmeninių programų komandos lyderis Alex Flowers. Dalyvius konsultavo beveik dvidešimt mentorių, tarp kurių buvo ir užsienio svečiai, taip pat ir muzikantai, įmonių vadovai, MO muziejaus steigėjai Danguolė ir Viktoras Butkai. „hARTckathon“ dienos pabaigoje buvo pristatyta net 11 idėjų, nuo virtualaus piešimo ant paveikslų iki meno patyrimo pasitelkiant virtualią realybę.
Tarptautinė komisija įvertino bei „hARTckathon“ geriausios idėjos autoriais išrinko „Pew Pew Pew“ komandą.
Trijų dalyvių – Roko Aleliūno, Giedrės Ramanauskaitės ir Raimundo Banikonio – komanda pristatė įrankį, leidžiantį asmeniškai bendrauti su paveikslais. Pavyzdžiui, paveikslui galima užduoti klausimus apie jo autorių, kūrinio atsiradimo istoriją, kitus su juo susijusius dalykus.
„Ieškojome patogaus būdo perteikti įdomius faktus apie paveikslą ar jo autorių lankytojui. Šis įrankis leis geriau suprasti meno kūrinio kontekstą ir suteiks galimybę meną patirti savaip – lankytojas galės užduoti būtent jam įdomius klausimus telefono ekrane, taip – labiau įsijausti į autoriaus išgyvenimus, paveikslo atsiradimo istoriją, – teigė „Pew Pew Pew“ komanda. MO vadovė Milda Ivanauskienė. – Manau, kad svarbu atkreipti dėmesį, kad laimėjusi idėja yra galimybė personalizuoti poreikius/interesus – tai papildymas muziejaus multimedijų gido, kuris yra vienas sprendimas visiems, o čia galimybė iš karto gauti konkrečiam asmeniui rūpimus atsakymus. Visa rinkodara juda personalizavimo kryptimi.“
Bendraujančių paveikslų idėja sužavėjo ir Van Gogo muziejaus rinkodaros vadovą C. Boland: „Ši idėja gan paprasta, bet labai galinga. Ji turės didelę įtaką muziejų lankytojams, kurie galės bendrauti su paveikslu, su muziejumi.“
„Pirmojo meno hakatono rezultatai yra dar įdomesni ir išsamesni nei tikėjomės. Prisipažinsiu, kviesdami menu entuziastus ir technologijų specialistus dirbti kartu kiek nerimavome, kaip bus priimtas šis kvietimas – ar abi pusės bus pakankamai atviros kitokioms idėjoms, ar pavyks suformuoti mišrias komandas, ar sugalvotos idėjos bus išties aktualios ir kūrybingos. Tačiau visos komandos dirbo be galo atsakingai, išgirdome begalę netikėtų diskusijų, pasiūlymų ir norų. Pirmasis „hARTckathonas“ įkvėpė panašiems eksperimentams ateityje“, – teigė LOGIN festivalio direktorė Indrė Blauzdžiūnaitė-Chevalier.
Geriausią idėją pasiūliusi komanda buvo apdovanota piniginiu 1000 Eur prizu, gavo teisę pristatyti produkto prototipą LOGIN festivalyje, birželio 7–8 dienomis, o galutinis skaitmeninis produktas bus integruotas į MO muziejaus parodas. Taip pat viena komanda buvo apdovanota specialiu partnerių prizu – bilietais į socialinio verslo ir inovacijų stovyklą „ChangeMakers‘ON Camp“.