Vilnius atnaujina troleibusų parką ir už 15,8 mln. eurų perka 41 naują „Solaris“ žemagrindį troleibusą. Naujausios kartos troleibusai bus kaip niekad ekonomiški, juose bus įrengtos WiFi ir USB prieigos, vaizdo stebėjimo kameros, keleivių skaičiaus kontrolės sistema, taip pat kondicionieriai, alkoblokai, troleibuso vietos nustatymo sistema. Naujieji raudonos spalvos „Solaris Trollino 12“ troleibusai į sostinės gatves išvažiuos 2018 metų rudenį.
„Didžiausias Vilniaus istorijoje viešojo transporto atnaujinimas įgauna pagreitį. Rudenį išleidę į gatves privatų vežėją su beveik šimtu naujų autobusų, atnaujiname ir bazinio vežėjo – „Vilniaus viešasis transportas“ – parką. Įsigijus 150 naujų autobusų ir 41 troleibusą, bus atnaujinta beveik pusė parko, o Vilniaus viešasis transportas taps dar greitesnis ir patogesnis“, – teigia Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
Šiandien naujų troleibusų pirkimo sutartį su „Solaris Bus&Coach S.A.“ direktoriumi Baltijos šalims Krzysztofu Kowalskiu pasirašė „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus pareigas laikinai einantis Rimantas Markauskas.
„Naujieji „Solaris“ troleibusai turės visus patogumus, be kurių neįsivaizduojamas šiuolaikinis gyvenimas. Jie bus patogūs ne tik keleiviams, bet ir vairuotojams, o sumontuoti elektros sąnaudų skaitikliai leis operatyviai reaguoti į eksploatavimo sąnaudų pokyčius bei juos valdyti“, – sako R. Markauskas.
„Solaris Bus & Coach S.A.“ direktorius Baltijos šalims Krzysztof Kowalski sako, kad perkamuose „Solaris“ troleibusuose bus įrengta moderni elektrinė „Škoda“ pavara, pritaikyta troleibusų elektros tinklui Vilniuje, o troleibuso vairuotojui stabdant dalis elektros energijos iš variklio bus sugrąžinta į tinklą ir leis efektyviai taupyti kaštus.
„Mes labai didžiuojamės, kad prisidedame ir aktyviai dalyvaujame plečiant ekologišką viešojo transporto sistemą Vilniuje. Savo svajones apie e. mobilumo plėtrą ir geriausią, naujausią patirtį šiuo klausimu įdiegsime perkamuose „Solaris“ troleibusuose, kad jais kuo greičiau galėtų pradėti naudotis Vilniaus miesto viešojo transporto keleiviai“, – sako K. Kowalski.
Troleibusų įsigijimo finansavimui bus panaudotos Europos Sąjungos struktūrinių fondų, Vilniaus miesto savivaldybės ir VVT lėšos. Troleibusai, kaip ir naujieji „Solaris“ autobusai, bus vienodos raudonos spalvos. Per ateinančius trejus metus VVT planuoja įsigyti dar 20 naujų troleibusų iš įmonės lėšų ir taip naujinti beveik trečdalį troleibusų parko.
Paskutinis didelis „Vilniaus viešojo transporto“ troleibusų parko atnaujinimas vyko 2004–2006 metais. Tuomet buvo įsigyti 45 nauji žemagrindžiai „SolarisTrollino 15AC“ troleibusai, o 2011 metais pradėti eksploatuoti du Vilniaus troleibusų parke surinkti „Amber“ troleibusai.
VVT priklauso 250 troleibusų, iš kurių kasdien eksploatuojami 188. Per dieną VVT troleibusais važiuoja daugiau kaip 180 tūkst. keleivių. Troleibusų kontaktinio tinklo ilgis Vilniuje siekia 144 kilometrus, o per metus troleibusai nuvažiuoja 11,229 mln. kilometrų.
„Solaris Bus&Coach S.A.“ autobusų ir troleibusų gamykla įsikūrusi Lenkijoje, netoli Poznanės. Per pastaruosius trejus metus „Solaris Bus&Coach S.A.“ skirtingoms šalims pagamino apie 250 troleibusų. Jie daugiausiai eksploatuojami Čekijoje, Slovakijoje, Vengrijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Bulgarijoje, Rumunijoje, taip pat Austrijoje, Vokietijoje bei Italijoje.