Krepšinis, futbolas, tenisas ir kitos įprastos sporto šakos skaičiuoja jau antrą šimtmetį. Tikriausiai nerastume žmogaus, kuris nebūtų apie jas girdėjęs. O ar teko girdėti apie e. sportą – vaizdo žaidimus internete – visame pasaulyje jau turintį daugiau nei 385 mln. fanų?
Pasaulyje sparčiai populiarėjančio e. sporto banga atsirita į Lietuvą. Šį savaitgalį – gruodžio 16–17 dienomis – rengiamos didžiausios „Nations Elite Esports“ Pabaltijo turnyro kvalifikacinės varžybos. Jų metu į pagrindinį sausio pradžioje vyksiantį turnyrą bus atrinktos keturios geriausiai pasirodžiusios e. sporto komandos iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Turnyro kvalifikacinės kovos, kurias organizuoja Kaune įsikūrusi įmonių grupė „Helis“, vyks internete, o jas stebėti bus galima Twitch.tv platformoje, „Nations Elite Esports“ kanale.
„E. portas jau yra tapęs globaliu ir didžiulio susidomėjimo sulaukiančiu reiškiniu, kuris neaplenkia ir Lietuvos. Pavyzdžiui, praėjusiais metais Lenkijoje vykęs panašus turnyras sulaukė virš 100 tūkst. dalyvių. Siekiame e. sportą ir Lietuvoje pakylėti į profesionalesnį lygį, dar labiau sustiprinti žaidėjų ir gerbėjų bendruomenę bei sukurti ekosistemą, kuri leistų mūsų šalies e. sporto talentams išeiti į tarptautinę areną ir varžytis didžiausiuose pasauliniuose renginiuose“, – sako „Nations Elite Esports“ Pabaltijo turnyrą organizuojančios įmonių grupės „Helis“ e. sporto projektų vadovas Jonas Brazys.
Anot J. Brazio, Pabaltijo turnyras nuo kitų Lietuvoje vykusių panašių e. sporto renginių išsiskirs savo mastu ir prizinio fondo dydžiu. Geriausios turnyro komandos pasidalins 4 tūkst. eurų. Ateityje joms taip pat bus suteikta galimybė varžytis prestižiniuose pasaulio e. sporto turnyruose.
Turnyro kvalifikacijos etape į pagrindinį etapą bus atrinktos dvi Lietuvos ir po vieną Latvijos bei Estijos e. sporto komandą. Kiekvieną komandą sudarys 5 žaidėjai. Registruotis turnyro kvalifikacijai galima iki pat varžybų pradžios, gruodžio 16 d. žaidėjams gerai žinomoje „Battlefy“ platformoje.
„Stebint socialinius tinklus ir vykstančius renginius galima drąsiai teigti, kad Lietuvos e. sporto žaidėjų skaičius jau yra perkopęs 100 tūkstančių. Daugiausia tai jauni, 16–24 metų asmenys. Kadangi Lietuvoje žaidimų kultūra pirmaisiais nepriklausomybės metais praktiškai neegzistavo, vis dar vejamės užsienio šalis, tačiau keleri pastarieji metai rodo, kad vejamės ne žingsniais, o šuoliais. „Newzoo“ tyrimų agentūros duomenimis, 2017 metais e. sportas turėjo daugiau negu 385 milijonus fanų visame pasaulyje, o iki 2020-ųjų šis skaičius turėtų pasiekti beveik 600 milijonų“, – sako Jonas Brazys.
Pagrindinis „Nations Elite Esports“ Pabaltijo turnyras vyks sausio 6–7 dienomis Kaune, KTU „Santakos slėnyje“. Renginys bus nemokamas ir atviras žiūrovams.
E. sporto renginių metu žaidėjų komandos varžosi viena prieš kitą tinkle žaisdamos tokius kompiuterinius žaidimus kaip „League of Legends“, „Counter-Strike“, „Call of Duty“, „Fifa“ ir kitus. Užsienio valstybėse veikia ir e. sporto asociacijos, rengiami pilnas arenas ir milijonus žiūrovų internete sutraukiantys turnyrai, kuriuose dalyvauja profesionalūs žaidėjai. Skaičiuojama, kad pajamos iš e. sporto šiemet pasaulyje sieks beveik 400 mln. eurų.
Didžiausias pasaulyje e. sporto renginys pasaulyje kiekvienais metais rengiamas Lenkijos Katovicų mieste. Šiemet jame iš viso dalyvavo daugiau kaip 173 tūkst., o tiesiogines varžybų transliacijas internetu stebėjo maždaug 46 mln. e. sporto entuziastų iš viso pasaulio.