Automatinis stabdymas su pėsčiųjų aptikimo funkcija, išmanusis greičio reguliavimas – Europos Parlamentas (EP) siekia, kad kelių saugumą didinančios sistemos taptų privalomos visuose naujuose automobiliuose. Antradienį jis priėmė rezoliuciją šiuo klausimu (593 balsai už, 39 prieš, 53 susilaikė).
Kasmet ES keliuose žūsta per 25 tūkst. žmonių ir šimtai tūkstančių sužalojama. Apie 90 proc. visų eismo įvykių priežastis yra žmogaus klaidos.
Siekdami padidinti eismo saugą, europarlamentarai siūlo įpareigoti visuose naujuose automobiliuose montuoti pagalbines vairavimo sistemas, tokias kaip automatinio avarinio stabdymo sistema su pėsčiųjų ir dviratininkų aptikimo funkcija, išmani greičio reguliavimo sistema, padedanti vairuotojui neviršyti greičio ribos, ir eismo juostos laikymosi sistema, kuri ne tik įspėtų apie nukrypimą nuo eismo juostos, bet ir galėtų pakoreguoti automobilio trajektoriją jam nukrypus.
„Nesvarbu, kas esame – vairuotojai, pėstieji ar dviratininkai – visi darome klaidų. Tokiais atvejais automatinės pagalbos sistemos veikia kaip tylūs antrieji pilotai, kurie padeda išvengti avarijų“, – teigė EP pranešėjas Dieter-Lebrecht Koch (Europos liaudies partija, Vokietija).
Įprasta, kad išmaniosios pagalbinės vairavimo sistemos siūlomos kaip standartinė įranga aukštesnės klasės naujuose automobiliuose, tačiau pastaruoju metu jos vis dažniau montuojamos ir kitų klasių automobiliuose. Vis dėlto trys ketvirtadaliai visų naujų transporto priemonių jų kol kas neturi. Pagrindinė to priežastis – didesnė kaina. Siekdami, kad saugumas keliuose nepriklausytų nuo piniginės storio, europarlamentarai mano, kad privalomai reikėtų įmontuoti „tik tas pagalbines vairavimo sistemas, kurios, kaip įrodyta moksliškai, iš esmės prisideda prie kelių eismo saugumo didinimo, yra efektyvios išlaidų požiūriu ir parengtos parduoti rinkoje“.
Pranešėjo D.-L. Koch teigimu, „būtent visuotinis minėtų sistemų įrengimas lems tai, kad jas turinčių automobilių kaina nepakils iki dangaus – jie bus tik truputį brangesni“. Europos Komisija taip pat raginama įvertinti, ar nevertėtų ES mastu nustatyti nulinę leistiną alkoholio ribą jauniems bei profesionaliems vairuotojams.