„Tetra Pak 2017 Index“ ataskaita atskleidė naujausias pasaulio tendencijas ir galimybes, turinčias įtakos maisto ir gėrimų pramonei. Tai yra 10-as tyrimas, o šių metų pasirinkta tema – „Skaitmeninis vartotojas“.
Remiantis naujausiais faktais, duomenimis ir tendencijomis bei atsižvelgiant į vartotojų elgesio ir pramonės pokyčius, buvo įvertintos pramonės augimo galimybės. Augant interneto vartotojų skaičiui (šiuo metu jų daugiau nei 3,6 milijardai), atsiranda naujų galimybių pritraukti vartotojų dėmesį ir sustiprinti pasitikėjimą prekės ženklu.
„Tetra Pak“ atliktas tyrimas identifikavo įtakingiausius interneto bendruomenės narius. Tai – vadinamieji superlyderiai, kurie tapę prekių ženklų propaguotojais, dalinasi informacija, formuoja nuomones ir taip padeda sukurti pasitikėjimą produktais.
Ataskaitoje minimi superlyderiai sudaro tik 7 proc. interneto vartotojų, tačiau yra aktyviausi ir daugiausia bendraujantys asmenys internete. Daugiau kaip pusė jų (57 proc.) kiekvieną savaitę rašo prekių ženklų ar jais pažymėtų produktų apžvalgas, o beveik du trečdaliai (65 proc.) sako, kad teigiama patirtis juos dar labiau skatina dalintis atsiliepimais. Be to, daugiau nei trys ketvirtadaliai (78 proc.) jų tikisi, kad prekių ženklai sureaguos į paskelbtas apžvalgas ir įvertinimus, ir laikosi nuomonės, kad prekių ženklų reakcijos socialiniuose tinkluose dar labiau gerina nuomonę apie juos (79 proc.).
Klientų sprendimas rinktis vieną ar kitą prekių ženklą iš santykinai linijinio proceso tampa sudėtingu kontaktų tinklu. Šiandien vartotojai ieško informacijos apie produktą prieš jį pirkdami, pirkimo metu ir jau nusipirkę. Prieš pirkdami jie pasitelkia mažiausiai keturis informacijos šaltinius – daugelio jų prekių ženklų vystytojai nekontroliuoja. Tai yra dar viena priežastis, kodėl bendrovės turėtų pasitelkti superlyderius – jų parengtas apžvalgas vartotojai laiko vienu patikimiausių informacijos šaltinių.
„Norint pritraukti Z kartos vartotojus, kurie tampa vis svarbesni, būtina ieškoti naujų būdų juos pasiekti. Šie žmonės užaugo skaitmeniniame pasaulyje ir tikisi, kad prekių ženklai su jais bendraus būtent jame. Pasyvios ir vienpusės komunikacijos laikai baigėsi – prekių ženklai, norintys pasinaudoti naujojo pasaulio teikiamomis galimybėmis, turi keisti savo komunikaciją ir į atskirus kanalus nukreipti vis daugiau tik jiems skirto unikalaus ir įdomaus turinio“, – sako „Tetra Pak“ Rinkodaros direktorius Alexandre Carvalho.
Kaip rodo tyrimo ataskaita, siekiant padidinti vartotojų susidomėjimą, vis didesnis vaidmuo tenka ir pakuotėms. Pavyzdžiui, ant jų atspausdinti skaitmeniniai kodai gali padėti vartotojams gauti informaciją apie produktą iš tiesioginio šaltinio. Pakuotė taip pat gali tapti dvipusio informacijos srauto platforma, kurioje prekių ženklų vystytojai gali gauti vertingos informacijos apie savo klientus bei pateikti jiems daugiau informacijos apie patį produktą.
„Skaitmeninė pakuotė prekių ženklų vystytojams suteikia galimybę palaikyti tiesioginį ryšį su vartotoju per labai svarbų komunikacijos kanalą – patį produktą. Norėdami kuo geriau išnaudoti šį visiškai mums priklausantį kanalą, savo pakuotėse išmėginame išplėstinę realybę ir kitas skaitmenines technologijas, siekdami, kad mūsų klientai su jomis susipažintų pirmieji“, – sako A. Carvalho.