Ateitis skamba panašiai, kaip ragana, apraudanti nugaišusią katę. Tokį baugų vaitojimą skleidžia „Hyperloop One“ sukurta greitojo transportavimo sistemos versija, kuri žengė platų žingsnį link dienos, kai bus galima skrieti tarp miestų beveik visiško vakuumo vamzdžiais.
Los Andželo kompanija, pirmaujanti lenktynėse, turinčiose išpildyti Elono Musko svajonę apie vamzdinį transportą, praėjusį savaitgalį išbandė savo modulį. Jis yra pusdevinto metro (28 pėdų) ilgio ir pagamintas iš aliuminio ir anglies pluošto ir šiek tiek primena snapuotą autobusą.
Greitą snapuotą autobusą. Beveik puskilometrio ilgio (1 600 pėdų betoniniame vamzdyje modulis per maždaug penkias sekundes pasiekė beveik 300 km/h (192 mph) greitį, naudodamas elektrinę varymo sistemą sukuriančią daugiau nei 3 000 arklio jėgų. Kapsulei skriejant 3,4 m (11 pėdų) diametro vamzdžius, 16 ratų buvo įtraukti – naudota magnetinė levitacija.
Magnetinė levitacija – kurią naudoja greitieji traukiniai Japonijoje ir kitur – sumažina pasipriešinimą ir beveik viršgarsiniam greičiui pasiekti naudojamą energiją. Nemažai prisideda ir tai, kad „Hyperloop One“ inžinieriai iš vamzdžio išpumpavo beveik visą orą, taip sumažindami oro slėgį iki tokio, koks būtų 61 kilometro (200 000 pėdų) aukštyje.
„Tai yra „hyperloopo“ komercializavimo amžiaus aušra“, – sako Shervin Pishevar, „Hyperloop One“ vykdantysis direktorius ir vienas iš įkūrėjų.
Žinoma, tai didelis žingsnis, tačiau tik vienas iš ateityje laukiančios ilgos kelionės. Savaitgalio testas pademonstravo koncepcijos veikimą, bet iššūkis nėra pasiekti „hyperloopo“ veikimą, tačiau padaryti tą veikimą praktišku.
Kad „hyperloopas“ išties įsigalėtų, jo eksploatacija turi būti pakankamai pigi, kad nuviliotų keleivius nuo oro kelionių ar greitųjų traukinių. Ir dar yra žmonių įlaipinimo ar, labiau tikėtina, krovinių pakrovimo problema. Reikės sugalvoti, kaip tai galima būtų atlikti, nepažeidžiant vamzdyje esančio beveik visiško vakuumo, sukurti ir pastatyti stotis, gauti krūvą viešųjų agentūrų sutikimų statyti, ir taip toliau.
Visa tai bus vėliau ir vyr. inžinierius Joshas Geigelis sako, kad „Hyperloop One“ išties grumiasi su tuntais iššūkių. Kaip seksis „Hyperloop“ idėjai, nežino niekas, tačiau bent jau žinome, kokį garsą jis skleidžia. Šiurpulingą.