Akrobatinis lėktuvas „Extra 330LE“ su elektriniu „Siemens“ motoru pagerino horizontalaus skrydžio greičio rekordą net dvejose kategorijose. Be to, „Extra 330LE“ tapo pirmuoju elektriniu lėktuvu, kuris į orą pakėlė kitą skraidantį aparatą – sklandytuvą.
Naujas elektrinių lėktuvų greičio rekordas užfiksuotas per kovo pabaigoje Dinslakeno miesto aerodrome Vokietijoje vykusius skrydžius, kurių metu „Extra 330LE“ lėktuvą pilotavo Walteris Extra. Pirmojo skrydžio metu jis 3 km ilgio atkarpoje sugebėjo palaikyti vidutinį 337,5 km/val. greitį, kuris buvo 13,48 km/val. didesnis už ankstesnį prieš ketverius metus užfiksuotą rekordą elektrinių lėktuvų iki 1 000 kg svorio kategorijoje.
Antro skrydžio metu su šiek tiek modifikuotu lėktuvu, kurio svoris buvo padidintas iki daugiau kaip 1 000 kg, W. Extra pasiekė net 342,68 km/val. greitį. Abu šiuos greičio rekordus oficialiai patvirtino Tarptautinė aeronautikos federacija (FAI). Beje, praėjusių metų pabaigoje su „Extra 330LE“ lėktuvu užfiksuotas pakilimo greičio rekordas – į 3 km aukštį jis sugebėjo pakilti per rekordiškai trumpą 4 min. ir 22 s laiką arba 11,5 m/s greičiu.
Dar vienu nauju pasiekimu tapo sklandytuvo iškėlimas į padangę. „Extra 330LE“ tempiamas sklandytuvo modelis „LS8-neo“ į 600 m pakeltas per 76 sekundes. Šis pasiekimas rodo, kad lėktuvas su elektrine pavara gali turėti užtektinai galios gabenti papildomam svoriui. „Siemens“ skaičiuoja, kad 6 tokio tipo elektrinės pavaros į orą jau galėtų pakelti nedidelį 19 vietų keleivinį lėktuvą su hibridine-elektrine technologija.
Lėktuve „Extra 330LE“ naudojamas „Siemens“ elektrinis motoras išsiskiria geriausiu galios ir svorio santykiu pasaulyje – šis vos 50 kg sveriantis įrenginys geba išvystyti net 260 kW galią. Pagal išvystomos galios ir svorio santykį „Siemens“ motoras apie 5 kartus lenkia kitas tos pačios konfigūracijos elektrines pavaras.
2016 m. balandžio mėnesį „Siemens“ ir „Airbus“ pasirašė susitarimą, pagal kurį bendradarbiaus kurdamos pirmą hibridinį elektrinį keleivinį lėktuvą trumpiems skrydžiams. Tikimasi, kad toks lėktuvas, kuris galėtų gabenti iki 100 žmonių ir įveikti atstumą iki 1000 km, į orą galėtų pakilti apie 2030-uosius. Lėktuvams skirti hibridiniai elektriniai motorai yra viena iš „Siemens“ ateities veiklos krypčių.