VšĮ „Lietuvos Junior Achievement“, ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo lyderė mūsų šalyje, vasario 2–4 dienomis „Studijos 2017“ parodos metu organizuoja „Verslas jauniems“ erdvę. Trijų dienų programą sudarys moksleivių susitikimai su patyrusiais Lietuvos verslininkais, savo darbais išgarsėjusiais žmonėmis bei mokyklos suole ar universitete verslą pradėjusiais jaunuoliais.
2017 metų parodos tikslas – padėti atpažinti savo stipriąsias savybes, suteikti žinių, kaip jomis efektyviai pasinaudoti šiuolaikinėje socialinėje ir darbo aplinkoje, išsikelti tikslus ir auginti save kaip unikalią asmenybę. „Lietuvos Junior Achievement“ programų alumnai linksniuojami Forbes žurnaluose, išvykę svetur kuria dirbtinį intelektą ir vadovauja sparčiai besivystančioms įmonėms, todėl į savo organizuojamą erdvę „Verslas jauniems“ kviečia jaunuolius, kurie ieško įkvėpimo ir nori kopti į aukščiausius karjeros kalnus. Tarptautinė mokymosi, žinių ir karjeros planavimo „Studijos 2017“ paroda vyks 2017 m. vasario 2–4 dienomis, kurioje „Verslas jauniems“ erdvė organizuojama antrą kartą. Pirmoji mugė susilaukė didžiulio jaunimo susidomėjimo, todėl sausakimšos salės įkvėpė paruošti dar vieną galimybę moksleiviams pasimokyti iš savo srities profesionalų. Erdvės tikslas – supažindinti moksleivius su verslu, įkvėpti juos veikti, daryti kitaip, parodyti sektinų pavyzdžių ir padėti suprasti, jog jie visada turi laisvę rinktis savo gyvenimo kelią.
„Šią erdvę kuriame ieškančiam jaunuoliui, kuris nebijo kelti tikslus sau ir klausimus kitiems. Patirtimi pasidalinti kvietėme tiek moksleivius, nelaukusius aštuoniolikos, kad įkurtų verslą, tiek tuos, kurie verslu pavertė savo pomėgį ar sugebėjo užsukti visame pasaulyje populiarų projektą, tokį kaip „Bored Panda“, kuris patenka tarp Top 1000 Pasaulio interneto puslapių, o jų turinys pasiekia daugiau nei 40 milijonų unikalių vartotojų per mėnesį. Patirtimi taip pat dalinsis visiems gerai žinomi veidai, tokie kaip Simona Nainė, Mantas Wizard, Jolita Vaitkutė, Ali Gadžijevas ir garsiai nuskambėjusių projektų autoriai: Simonas Rudaminas („We Love Lithuania“), Mantas Bertulis („Kitokie pasikalbėjimai“, „Kvepia kelionėmis“), patyrusių verslų vadovai Kristijonas Kaikaris („Small Planet Airlines“), Paulius Insoda (NFQ), savo veiklos sritimi išsiskiriantis lenktynininkas Dominykas Butvilas ir dvyliktokai, kurie jau turi savo verslą. Trečiąją parodos dieną savo kalbas iliustruosime gyvais pavyzdžiais – „Mokomųjų mokinių bendrovių“ mugė įrodys, jog verslas jauniems tikrai yra misija įmanoma – dalinosi Eglė Skunčikaitė, „Verslas jauniems“ organizatorė. Ketvirtadienio ir penktadienio pranešimai suskirstyti į temas: „Verslas jauniems? Viskas įmanoma, jei žinai kaip!“ šiame bloke nuskambės pranešimai, kurie atskleis patarimus, paremtus asmeninėmis patirtimis. Antrąją renginio dieną vyks pokalbiai, kurių metu moderatorius iš ieškančio atsakymų jaunuolio pozicijos padės gauti atsakymus į svarbiausius klausimus verslumo tema.
Šeštadienį nuo 13:30 iki 13:30 val. ši erdvė priklausys moksleivių startuoliams, arba kitaip, „Mokomosioms mokinių bendrovėms“ (MMB) ir jų mugei. Mugėje bus galima sutikti net 45 verslus, kurie yra įkurti dar mokyklos suole. Šios dienos programa atvira visiems, kuriems įdomu, kaip kuria, bendrauja ir kuo gyvena ateities verslo lyderiai.
Mugės metu vyks konkursas, kurio metu bus renkamos geriausios moksleivių bendrovės. Jaunuoliai turės atsakyti į komisijos klausimus ir įrodyti, jog jie verti geriausios bendrovės vardo. Kompetentinga komisija sieks išsiaiškinti ar moksleiviai puikiai išmano savo produkciją, turi puikius verslo komunikacijos įgūdžius ir ar yra pasiruošę konkuruoti su jau įsitvirtinusiais rinkoje verslais. Profesionalią vertinimo komisiją sudarys verslo pasaulio atstovai iš tokių įmonių kaip SEB bankas, „Topo centras“, „Scandagra“, „Barclays“ ir kt. Kiekvienas savo kelio beieškantis moksleivis atras kažką „Verslas jauniems“ erdvėje – ar tai būtų įkvėpimas, ar idėja, vieno ar kito įgūdžio svarbos suvokimas, o galbūt didesnio supratimo apie tai, kad verslas yra atsakomybė, kuri reikalauja žinių, drąsos ir atkaklumo, kad problemų sprendimus siūlantis verslas kuria vertę visuomenei.