Sostinės Taryba nusprendė atnaujinti Vilniaus viešojo transporto parką – dar šių metų rudenį „Vilniaus viešasis transportas“ lizingo būdu galės įsigyti 150 naujų – 100 dviašių ir 50 triašių – žemagrindžių autobusų. Finansavimo būdas buvo pasirinktas gavus nepriklausomų ekspertų vertinimą. Taip bus atnaujinta apie 40 proc. viso autobusų parko.
„Mano vizija – patogus, šiuolaikiškas ir greitas viešasis transportas. Viešojo transporto atnaujinimas yra vienas iš prioritetinių uždavinių. Esame paskelbę privataus vežėjo konkursą, o artimiausiu metu pirksime naujus, modernius autobusus“, – sakė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
nuotr. Sauliaus Žiūros
Artimiausiu metu bus paskelbtas atviras tarptautinis konkursas, kurio rezultatai bus vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijus – lizingo kainą, autobusų degalų sąnaudas ir autobusų pristatymo terminus. Planuojamų įsigyti autobusų kaina paaiškės tik konkurso metu.
„Įsigijusi naujus autobusus ir troleibusus bendrovė galės gerokai sumažinti eksploatacijos sąnaudas, teikti inovatyvias, greitas ir kokybiškas paslaugas miestiečiams ir lygiomis sąlygomis konkuruoti su privačiais vežėjais Vilniaus miesto savivaldybės skelbiamuose maršrutų nuomos konkursuose“, – sakė „Vilniaus viešojo transporto” vadovas Gintaras Maželis.
Savivaldybė yra suplanavusi atnaujinti ne tik autobusų, bet ir troleibusų parką. Per ateinančius dvejus metus iš ES struktūrinių fondų lėšų ketinama įsigyti ir apie 40 troleibusų. „Vilniaus viešasis transportas“ šį pavasarį pateiks Savivaldybės tarybai patvirtintą priemonių planą, kaip užtikrins elektrinių transporto priemonių parko ir jo infrastruktūros atnaujinimą iki 2020 metų. Skaičiuojama, kad apie 40 troleibusų kainuos per 15 mln. 829 tūkst. Eur, iš kurių 13 mln. 455 tūkst. Eur ES investicijų lėšos, o 2 mln. 374 tūkst. Eur Savivaldybės biudžeto lėšos, sudarančios 15 proc. projekto biudžeto. Mero Remigijaus Šimašiaus siūlymu, Taryba įpareigojo bendrovę „Vilniaus viešasis transportas“ per 2018–2020 metus sukaupti įmonės pertvarkos dėka ne mažiau kaip 2 mln. Eur lėšų papildomai įsigyti troleibusus.
„Vilniaus viešasis transportas“ yra didžiausia Vilniaus miesto savivaldybės bendrovė, kasdien pervežanti apie pusę milijono keleivių. Šiuo metu sostinės gatvėmis važiuoja 389 autobusai, kurių amžiaus vidurkis – 13,9 metų ir 252 troleibusai, kurių amžiaus vidurkis – 21,6 metų. Įmonėje dirba 2096 darbuotojų. Paskutinį kartą viešojo transporto parkas buvo atnaujintas 2004–2006 metais įsigijus 90 autobusų ir 45 troleibusus, o vėliau tik po septynerių metų kai įmonė nusipirko 58 autobusus.