„Projektuojame ratą, kurį vėliau atsispausdinsime 3D spausdintuvu“, – ką su draugais veikia palinkę prie kompiuterių paaiškino #SWITCH renginio dalyvis moksleivis Karolis. Technologija, kuri dar visai neseniai kainavo milijonus, dabar buvo prieinama moksleiviams Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) 3D virtualaus modeliavimo bei projektavimo dirbtuvėse. Patys moksleiviai galėjo išbandyti darbą „Autodesk 123“ programa, susiprojektuoti skaitmeninį originalaus suvenyro modelį ir jį pasigaminti 3D spausdintuvu arba 2D lazeriniu pjaustytuvu.
„Didžioji dalis šiuolaikinių moksleivių ir net studentų, kurie nėra susiję su gamtos mokslais, inžinerija, labai keistai įsivaizduoja mus supantį materialųjį pasaulį. Patogiam gyvenimui užsitikrinti jie naudoja tiek daiktų, bet retai susimąsto, kaip jie atsiranda ir iš ko yra padaryti. Vyrauja nuomonė, kad šiais laikais viską daro kompiuteris. Bet pažvelkime į naujai statomą namą: ne procesorius, monitorius ir ne pelė stovi ant pastolių, valdo kraną, kilnoja blokus“, – atkreipia dėmesį VGTU Mechanikos fakulteto Techninės kūrybos ir inovacijų centro direktorius dr. Algimantas Rotmanas.
Renginio Cool&Crazy zonoje įsikūrę VGTU stendo atstovai akcentavo, kad kompiuteris šiuolaikiniams žmogui, kaip ir inžinieriui, atstoja darbo įrankius – braižymo lentą ir pieštuką, storus žinynus, popierinius maketus ir pan. „Kompiuteris daug žino, daug atsimena, padeda projektuoti, apskaičiuoti, jis palengvina kūrybos procesą, bet pats nekuria. Jis užėmė pieštuko, bet ne smegenų vietą“, – akcentuoja A. Rotmanas. VGTU Mechanikos fakulteto Techninės kūrybos ir inovacijų centro direktorius pasakojo, kad VGTU organizuojamose dirbtuvėse žaidybine forma yra siekiama parodyti, kaip veikia visi daiktų kūrimo procesai: nuo idėjos iki realizacijos. „Juk ne prekybos centre duona gimsta – pirmiausiai kažkas turi pasėti grūdą. Taip ir visi kiti daiktai, kad ir atkeliaujantys iš Kinijos, nėra Dalai Lamos materializuoti iš pelenų. Ką nors kuriant visada reikalinga mintis, idėjos išgryninimas, projektavimas ir pats gamybos procesas. Siekiame, kad jaunuolių galvose visos procesų grandys susisietų“, – priduria Techninės kūrybos ir inovacijų centro direktorius.
Be 3D virtualaus modeliavimo bei projektavimo dirbtuvių VGTU stende buvo galima apžiūrėti ir praktiškai išbandyti įvairius robotizuotus įtaisus, elektromobilį, ištirti savo biosignalus ir pabandyti jais valdyti išmaniuosius prietaisus, susipažinti su termovizoriaus naudojimu bei pasidaryti savo infraraudonųjų spindulių nuotrauką.
Stende organizuota ir daugiau dirbtuvių: norintys geriau susipažinti su Android programine įranga galėjo susikurti originalią programėlę (apps‘ą) ir ją įsikelti į savo Android telefoną, o nepabūgę lituoklio ir sugalvoję parungtyniauti mikrorobotinių „tarakonų“ lenktynėse, čia pat galėjo išmokti juos konstruoti iš savo atsivežto veikiančio vibrovarikliuko, paimto iš atitarnavusio mobiliojo telefono, taip pat didesnio dydžio dantų šepetėlio ir galvaninio AG13 tipo tabletės formos 1,5 V elemento.