Pirmadienį prasidėjo tarptautinė konferencija „Robotika švietime ir STEM mokslų srityje“, siekianti praktiškai per penkias dienas pademonstruoti STEM gerąsias patirtis ir metodus. Konferencija yra skirta visiems, besidomintiems STEM sklaida ir įgyvendinimu Lietuvoje.
Renginyje plačiai aptariama Norvegijos patirtis, nes ši šalis yra viena pirmaujančių STEM plėtojimo veikloje. Konferencijos metu mokytojai bus supažindinti su metodais, kurie gali paįvairinti tradicinius mokymo metodus, kuriuos naudojant mokiniai yra labiau įtraukiami į mokslo, technologijų, inžinerijos ir matematikos sritis (STEM). Naudojant patirtinio mokymo metodus, inžinerinio darbo pricipus yra natūraliai pažadinamas vaiko smalsumas, o išdėstyta medžiaga yra geriau įsisavinama.
VšĮ „Robotikos akademija“ atstovas Artūras Gaulia teigia, kad vaikams mokykloje labiausiai patinka žaisti, o baisiausia yra suklysti pamokose. „Mūsų naudojama mokymo metodika leidžia vaikams daryti klaidas be baimės. Juk LEGO galima surinkti ir vėl išardyti, tad nei viena klaida nėra nepataisoma. Žaidimu paremtas mokymas įtraukia vaikus, jie atsipalaiduoja ir sugeba sulaužyti savo vidinius baimės stulpus. To mes ir siekiame – kūrybiškų, draugiškų ir drąsių vaikų“, – kalbėjo A. Gaulia.
Konferencijoje pagrindinį pranešimą apie Norvegijoje veikiančio STEM centrų tinklo atsiradimą, vystymą ir plėtrą padarė Stianas Elstadas, tarptautinis ekspertas iš“ First Scandinavia Partner AS“ (Norvegija). Norvegija yra itin toli pažengusi STEM populiarinimo srityje, o vieni populiariausių šalyje – Newton mokymo centrai. „Robotikos akademijos“ atstovams teko galimybė aplankyti kelis centrus, tad perduodama S. Elstado patirtis yra itin įdomi ir autentiška.
Prof. Dainius Pavalkis, Europos komisaro Carloso Moedaso, atsakingo už inovacijas ir mokslą, patarėjas, RISE HL grupės narys, perskaitė sveikinimą konferencijos dalyviams: „Džiaugiuosi galėdamas pasveikinti tarptautinę konferenciją „Robotika švietime ir STEM mokslų srityje“. Kai Lietuvoje įteisinome neformalaus ugdymo krepšelį, robotikos ir technologinės pakraipos būreliai paplito visoje šalyje. Susidomėjimas robotikos veiklomis ir toliau išlieka didžiulis, vaikai labai nori juos lankyti, net ir kaimo vietovėse. Tai yra puikiausias užimtumo ir klystkelių prevencijos būdas.
STEM idėja turi tikslą sudominti vaikus gamtos mokslais ir auginti Lietuvai naują tyrėjų kartą. Lygiai taip pat labai svarbu visiems be išimties vaikams suteikti galimybę tyrinėti, išbandyti, patiems atrasti ir pajusti gamtos dėsnių prigimtį. Juk vaikai iš prigimties yra smalsūs tyrinėtojai: dvimetis gali pusvalandį stebėti šapelį velkančią skruzdėlę ar plukdyti savadarbį laivelį tol, kol jo nebeapvers sraunaus upelio srovė. „MaMoLab“ – vežiojama laboratorija po mokyklas – turi didelį pasisekimą. Vaikai išsižioję spokso į tuos prietaisus viduje, bando ir stebisi. Kuo daugiau mokinių tai išbandys, tuo daugiau smalsių, žingeidžių, veiklių žmonių mes turėsime. Todėl STEM centrų, „Robotikos akademijos“ ir kitokių mokinių kūrybiškumą skatinančių būrelių atsiradimas, klasių aprūpinimas tyrimams skirta įranga, yra labai sveikintina iniciatyva, kuri sudaro sąlygas vaikams su mokslu susipažinti natūraliai, eksperimentuoti ir patiems aktyviai dalyvauti. Visa tai padeda auginti kūrybiškus, „degančius“ žmones – o jų reikia visose gyvenimo srityse.“
Konferencija vyksta iki penktadienio:
- rugsėjo 5–6 dienomis yra pakviesti dalyvauti progimnazijų, gimnazijų, mokyklų vadovai, švietimo įstaigų ir savivaldybių atstovai. Dvi dienas konferencijos metu vyks tarptautinio eksperto Stian Elstad (First Scandinavia Partner AS (Norvegija)) mokymai apie veikiančio Norvegijoje STEM centrų tinklo atsiradimą, vystymą ir plėtrą. Sužinosite kokie STEM veiklos modeliai yra sukurti ir kaip jie praktiškai taikomi;
- rugsėjo 7–8 dienomis kviečiami dalyvauti mokytojai. Mokytojams bus pristatytas sukurtas „Robotikos technologijomis grįstas STEM mokslų mokymosi gerosios praktikos vadovas“ ir „Robotikos technologijomis grįsta mokymosi metodika“. Per dvi dienas ekspertai iš Lietuvos, remiantis parengta robotika grįsta mokymosi metodika, supažindins su praktiniais robotikos technologijų taikymais, skirtais progimnazijų moksleiviams, siekiant įtraukti mokinius į mokslo, technologijų, inžinerijos ir matematikos sritis (STEM). Dalyviai išmoks konstruoti sudėtingas robotų konstrukcijas ir programuoti robotus, kurti savo dalyko (STEM srities) pamokos planus, taikant robotikos technologijas.
- rugsėjo 9 dieną Vilniaus Baltupių progimnazijos moksleiviai ir mokytojai dalyvaus eksperimentinėse STEM pamokose, kurias galima integruoti į formalųjį švietimą.