Kiekvienais metais prarandama vis daugiau duomenų – remiantis globaliais „Ponemon“ instituto tyrimais, kasmet verslo patiriami duomenų saugumo pažeidimai atsieina vidutiniškai 7 milijonų eurų.
Tuo tarpu „Gartner” parengtoje analizėje tvirtinama, kad verslas neturėtų aklai pasikliauti tik naudojamų SaaS sprendimų siūloma duomenų apsauga ir privalo rinktis papildomus įrankius.
SaaS sprendimai (angl. Software as a service), tokie kaip debesų kompiuterijos įrankiai „Microsoft Office 365“, „Salesforce“ ar „Google Apps“, siūlo skirtingas duomenų atstatymo ir jų atsarginių kopijų kūrimo galimybes. „Gartner“ ekspertų tvirtinimu, kai kurios įmonės nesuvokia, kad šios galimybės gali būti bejėgės prieš vartotojų klaidas, duomenų korupciją ir kenkėjiškų programų atakas.
„SaaS sprendimai skirtingai traktuoja duomenų saugojimą – atsiranda laiko apribojimai, per kiek laiko netyčia vartotojų ištrinti duomenys gali būti atstatyti, arba kiek pakeisto dokumento versijų galima atkurti“, – tvirtina „Druva“ sprendimus platinančios įmonės „Baltimax“ atstovas Deividas Švėgžda.
Esą dėl brangiai kainuojančio atsarginių duomenų kopijų infrastruktūros palaikymo, kurį būtina užtikrinti ilgą laiką, SaaS tiekėjai gali rinktis bazinius duomenų atstatymo ar jų atsarginių kopijų kūrimo sprendimus su ribota duomenų išsaugojimo bei atkūrimo galimybe. „Trečios šalies įrankiai, skirti kurti atsargines duomenų kopijas SaaS programose, iš dalies turi daugiau duomenų atstatymo galimybių nei patys SaaS sprendimai, bet juos siūlo ne didžiausi atsarginių duomenų kopijų kūrimo įrankių gamintojai“, – sako D. Švėgžda.
„Gartner“ analizėje rekomenduojama verslui pasirūpinti duomenų apsaugos mechanizmais, leidžiančiais atstatyti dėl vartotojų klaidų ar kibernetinių atakų prarastus duomenis SaaS sprendimuose – rinktis trečių šalių SaaS programoms skirtus įrankius arba papildomai integruoti dedikuotus atsarginių duomenų kopijų kūrimo bei atstatymo sprendimus.