Vokietijoje ruošiamasi priimti įstatymą, numatantį vadinamųjų „juodųjų dėžių“ naudojimą autonominio važiavimo funkciją turinčiuose automobiliuose. To tikslas – įvykio metu įrodyti, ar vairuotojas nesilaikė sistemos naudojimo instrukcijų, ar suklydo pati autonominio važiavimo sistema.
Prieš kelias savaites įvykusi tragiška autopiloto funkciją naudojusio „Tesla Model S“ avarija privertė visą pasaulį atkreipti dėmesį į šią dar ganėtinai naują funkciją ir dėl jos kylančias problemas.
Kaip teigia vienas įstatymo iniciatorių, Vokietijos Transporto ministras Aleksandras Dobrindtas, vairuotojai gali nekreipti dėmesio į aplinkinį eismą ar atitraukti rankas nuo vairo, tačiau privalo likti savo sėdėjimo pozicijoje, kad esant kritinei situacijai galėtų perimti automobilio valdymą.
Juodoji dėžė, ilgą laiką naudojama lėktuvuose, turėtų įrašyti kiekvieną automobilio ir vairuotojo veiksmą autopiloto sistemos veikimo metu. Ji padėtų išsiaiškinti, ar vairuotojas laikėsi numatytų autopiloto sistemos naudojimo instrukcijų.
Transporto ministerijos atstovai teigė, kad šis įstatymo projektas šią vasarą bus išsiųstas kitų ministerijų patvirtinimui, o galutinio priėmimo galima tikėtis kitąmet.