Šį savaitgalį sostinėje vyksiančios kūrėjų žaidynės „Hacker Games: Vilnius“ sudomino valstybės įmones ir viešojo sektoriaus organizacijas, kurios programuotojams, inžinieriams, dizaineriams ir kitiems renginio dalyviams atskleidė tuziną savo iššūkių. Jaunieji kūrėjai galės pabandyti juos išspręsti.
VšĮ „Versli Lietuva“ VGTU „LinkMenų Fabrike“ organizuoja jau ketvirtąjį konkursą-dirbtuves „Hacker Games“. Tai – vadinamasis „hakatonas“ (angl. hackathon), savaitgalio renginys, kuomet pirmąjį vakarą ant scenos prisistato idėjų turintys dalyviai, kviečiantys prie savo komandų prisijungti susidomėjusiuosius. Pasiskirsčius komandomis, visą šeštadienį ir sekmadienį kuriami produktai ar bent jų prototipai, kurie pristatomi ir apdovanojami per finalą paskutinės renginio dienos vakarą.
Trys sėkmingi ankstesni „hakatonai“ šįkart atkreipė ir viešojo sektoriaus dėmesį. Viešosios organizacijos per Ūkio ministeriją renginio dalyviams pateikė pluoštą idėjų, kurias kūrėjai galės bandyti įgyvendinti, šitaip įgydamos pirmuosius potencialius klientus.
Štai Kauno klinikos renginio dalyviams rašo, kad pernai jose apsilankė per 1,3 mln. pacientų, o bendram ligoninės plotui siekiant per 151 tūkst. kv. m, pacientai sunkiai randa reikiamą padalinį ar gydytojo darbo vietą. Kartu problemų kelia automobilio statymas. Todėl klinikas domina programa išmaniesiems įrenginiams, skirta orientuotis po gydymo įstaiga, taip pat mob. sprendimas automobilio vietos rezervavimui.
O „Lietuvos energijos“ grupė atkreipia dėmesį, kad šiuo metu mūsų rinkoje naudojami 168 elektros ir dujų skaitiklių tipai. Todėl bendrovę domina mobilieji automatiniai skaitiklių rodmenų atpažinimo ir nuskaitymo sprendimai. Beje, „Lietuvos energija“ šią savaitę paskelbė kuriamą apie 5 mln. EUR dydžio investicijų į energetikos srities startuolius fondą.
Savo pasiūlymus ir problemas „Hacker Games“ dalyviams pateikė ir Kauno bei Klaipėdos savivaldybės (domina programos ir programėlės miesto aktualijoms anonsuoti ar problemoms spręsti), Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (domina sveiką gyvenseną skatinančios technologijos) bei kitos organizacijos. Žinoma, dalyviai galės plėtoti ir savo atsineštas idėjas – rengiamos trys atskiros sesijos programinės įrangos, techninės įrangos bei žaidimų kūrėjams.
„Hakatonai yra galinga platforma realizuoti techninėms ir verslo idėjoms, norime, kad čia gimtų rimti verslai. Į „Hacker Games“ jau kurį laiką rimtai žiūri jį remiantis, palaikantis ir kūrėjams mentoriaujantis verslas, o dabar ir viešasis sektorius čia pradeda matyti gausybę novatoriško potencialo. Neabejoju, kad kūrėjams apsiėmus vystyti šiuos projektus, su viešomis organizacijomis rasis tolesnių bendradarbiavimo galimybių“, – sako ūkio viceministras Marius Skarupskas.
Kūrėjų žaidynes šįkart prizais ir mentoriais palaiko tokios kompanijos kaip „Adform“, „Metasite“, „TransferGo“, „1stdibs.com“, „Green Garage“, „Game Insight“, „Unity“, „Aresi Labs“, „Koralis“ ir „Startup Highway“.
Kovą vykusio „Hacker Games“ renginio metu KTU „Santakos“ slėnyje susibūrę 250 išradėjų sukūrė 18 žaidimų, 16 programų ir 10 įrenginių. Tarp projektų – išmanusis šiltnamis, elektrą generuojantys amortizatoriai, savižudybių prevencijos programėlė, žmogiškųjų išteklių valdymo platformos ir daugybė kitų inovacijų, galinčių tapti sėkmingais verslais.