Verslo lyderiams skirta „Login 2016“ dalis – „Teo Business Summit“ – šiemet subūrė per 400 įmonių ir IT padalinių vadovų iš visos Lietuvos. Išskirtiniai 5 pranešėjai pateikia savo įžvalgas, kaip skaitmenizacija keičia vartotojo patirtį ir tampa svarbiausia verslo ašimi.
„Inovacijos yra žingsnis į neištirtą teritoriją, tad daugeliu atveju tik bandant paaiškėja, kokį potencialą galima atskleisti. Šią savaitę kartu su ESO pristatytas didžiausias daiktų interneto projektas Lietuvoje nėra vien tik išmanus būdas perduoti elektros duomenis. Tai – informacija realiuoju laiku, kuri elektros gamintojams ir perdavėjams gali padėti nuspręsti kokius energijos šaltinius efektyviausiai naudoti. Keldami sau ir savo komandoms ambicingus tikslus, turime įvertinti ne tik techninį ar mokslinį, bet ir į emocinį intelektą. Nes tik taip dirbtiniam protui bus sunkiau mus pavyti“, – renginio dalyviams kalbėjo „Teo“ ir „Omnitel“ vadovas Kęstutis Šliužas.
Vienas iš startuolių „Metasite“ ir „Exacaster“ įkūrėjų Aldas Kirvaitis prognozavo, kad visi verslai, kurie gali būti skaitmenizuoti ir globalizuoti, ateityje ir taps tokiais. „Pradėkite investuoti į pasaulinio lygmens platformas jau dabar arba traukitės joms iš kelio, kitaip būsite nugalėti, – teigė jis. – Pasiruoškite, kad dirbtinis intelektas geriau atliks daugumą darbų nei žmonės, ir tai įvyks jau greitai. Sužinokite kuo daugiau apie robotiką, analitinius įrankius ir išmokite priimti duomenimis paremtus sprendimus. O svarbiausia, mokykite savo vaikus ir vaikaičius žiniomis pagrįsto programavimo. Išmokite to ir patys. Jei dvylikametis tai gali, galite ir jūs.“
Specialiai į „Teo Business Summit @ Login“ atvykęs „Wired Magazine“ redaktorius Davidas Rowanas sakė, kad verslas, kurdamas naują paslaugą ar produktą, turi įvertinti, kokius žmonių poreikius jis galės patenkinti sklandžiausiai. „Atviro kodo programų ir technologijų demokratizacijos dėka geografija tapo istorija. Pasaulį gali pakeisti ir nedidelio miesto ar nedidelės šalies, tokios kaip Lietuva, inovacijos. Mūsų laukia dar vienas technologinis virsmas, kaip pristačius pirmąjį „iPhone“. Klausimas tik, kaip mes į jį atsakysime – gyvenimą keičiančiu ar beprasmių daiktų internetu?“, – kalbėjo D. Rowan.
Su žmogaus biologija ir technologijoms eksperimentuojantis švedas Hannes Sjoblad atkreipė dėmesį į tai, kad technologijos suteikia galimybę vis didesniam kiekiui žmonių visame pasaulyje gyventi geriau. Rodydamas į savo kūną implantuotą elektroninę mikroschemą jis teigė, kad norint suprasti technologijas ir inovacijas, jas reikia išbandyti ir patirti asmeniškai. „Sunku patikėti, tačiau maždaug 90 proc. pasaulyje egzistuojančių duomenų buvo sukaupta per pastaruosius dvejus metus. Matydami tai, galime pakankamai tiksliai prognozuoti, jog mūsų laukia dar viena technologinė revoliucija. Iš jos labiausiai išloš tie, kurie sugebės jos teikiamomis galimybėmis pasinaudoti anksčiau nei kiti“, – teigė H. Sjoblad.
Švedijos „Telia“ strategijos ir verslo plėtros vadovas Magnus Leonhardt pabrėžė, kad skaitmenizacijos eroje paslauga gali tapti bet kas. „Sunkvežimių gamintojai jau parduoda ne vilkikus, o nuvažiuotus kilometrus. Guolių gamintojai parduoda ne guolius, o jų apsisukimų skaičių. 3D spausdintuvais jau galima pasigaminti viską, įskaitant batus ir maistą“, – kalbėjo M. Leonhardt. Jis akcentavo, kad šiandien net ir seniausi verslai, norėdami išlikti ir konkuruoti pasaulinėje rinkoje, keičia savo verslo modelius pasitelkdami technologijas.
Ilja Laursas pažymėjo, kad pasaulyje sparčiai plėtojasi virtuali finansų rinka, pagrįsta vartotojo noru turėti patogią, pigią ir saugią asmeninių finansų valdymo ir sąnaudų kontrolės sistemą. Kriptovaliuta ir nauji mokėjimų būdai sukūrė naują žaidimų aikštelę visiems, turintiems idėjų ir talentų, todėl Lietuvos verslui atsiveria plačios galimybės tiek iš esmės keičiant finansų valdymą, tiek kuriant naujus produktus naujai rinkai.