Prieš metus Lietuvoje, o kartu ir Baltijos šalyse surengtame pirmajame elektra varomų automobilių maratone varžėsi 10 ekipažų su skirtingų gamintojų elektromobiliais. Debiutinės lenktynės jau rado eilutę automobilių istorijoje, o graži iniciatyva tęsiama.
Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, gegužės 6–7 dienomis, skatindami naujos, ekologiškos, aplinkos neteršiančios transporto priemonės tolesnę plėtrą, renginio organizatoriai – UAB „Energijos tiekimas“, „Nissan“ bei VšĮ „Autoeventus“ – rengia antrąsias elektromobilių lenktynes. „Nors nekinta nei šio maratono maršrutas, nei dalyvių skaičius, į tą pačią upę antrąsyk nebrisime, – sako lenktynes rengiančios „Autoeventus“ direktorius Darius Grinbergas. – Šįkart daugiau nei 300 km distancijoje varžysis išimtinai tik „Nissan Leaf“ elektromobiliai, važiuosime turėdami aiškų orientyrą – pernykščių nugalėtojų kelyje sugaištą laiką, o bene svarbiausia, kad maratone dalyvaus naujos komandos“.
Elektromobilių lenktynės / © Algirdo Venskaus nuotr.
Taip šio renginio organizatoriai siekia sudaryti galimybę kuo daugiau žmonių susipažinti ir patiems išbandyti ateities transportu tituluojamą elektromobilį. Gegužę maratone debiutuoja ir „Susisiekimo paslaugų“ komanda, kurios elektrinį „laivą“ finišo link pamaryje plukdys du Tomai – šios įmonės miesto transporto sistemų specialistas, elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros darbo grupės narys Tomas Nickus ir viešųjų ryšių bei komunikacijos darbuotojas Tomas Šiuškus.
Abiejų jų vairavimo stažas bemaž vienodas. T. Nickus vairuotojo pažymėjimą gavo prieš dešimtmetį, o T. Šiuškus – prieš aštuonerius metus. Būtent dėl to jie nemeta burtų, kam patikėti elektromobilio vairą, o kam tenkintis šturmano role. Abu vairuos ir naviguos pakaitomis, nes nė vienam jų dar neteko sėdėti prie elektromobilio vairo. Todėl abu „Susisiekimo paslaugų“ lenktynininkai nekantriai laukia balandžio 12-ąją vyksiančios maratonui skirtos spaudos konferencijos-seminaro, kuriame bene autoritetingiausias šios srities specialistas, „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys žada nešykštėti patarimų, kaip itin ekonomiškai vairuoti elektromobilį, kada papildyti jo akumuliatorius, koks optimaliausias šios transporto priemonės greitis ir pan.
Abu ekipažo nariai neslepia, jog svarbiausias jų tikslas – iš labai arti susipažinti su pačiais naujausiais elektromobiliais, jų ypatumais, išbandyti įkrovimo stoteles ir taip įgyti žinių bei patirties užtikrinant tinkamą kuriamos elektromobilių infrastruktūros veikimą. Būtent tuo ir rūpinasi Vilniaus miesto savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“, kurios misija – saugus, patogus ir patikimas susisiekimas Vilniaus regione. Viena prioritetinių įmonės krypčių – skatinti vilniečius ir sostinės svečius kelionėms rinktis alternatyvias, draugiškas aplinkai transporto priemones, kartu užtikrinant joms skirtos infrastruktūros diegimą.
Artimiausiu metu „Susisiekimo paslaugos“ planuoja įrengti elektromobilių įkrovimo stoteles savo prižiūrimose automobilių parkavimo aikštelėse – požeminėje Gedimino pr.9A ir daugiaaukštėje Tilto g. 14. T. Nickus kasdien vairuoja 8 metų dyzelinį „Citroen“, o T. Šiuškus neslepia, jog šiuo metu jį veža sostinės viešasis transportas ir oranžiniai dviračiai. Tačiau šio ką tik susibūrusio ekipažo optimizmo stoka neapkaltinsi.
Abu Tomai vienbalsiai tvirtina pasikinkysiantys debiutantų sėkmę, kuri juos nuvestų iki pat pergalingo šio maratono finišo. O tada jau tiesiu taikymu su „DFDS Seaways“ keltu į Švediją, kur galės išbandyti kaip veikia išgirtoji skandinaviška elektromobilių infrastruktūra.