Įvertinus visų Lietuvos savivaldybių elektroninio valdymo paslaugas paaiškėjo, kad kokybiškiausius e. sprendimus gyventojams siūlo Vilniaus miesto savivaldybė, kuriai skirta 58,3 balų iš 100 galimų. Nacionalinis e. valdymo kokybės įvertinimų vidurkis siekia 43,3 balus, o prasčiausiai įvertintoje savivaldybėje – 34,5 balo.
Elektroninis valdymas – tai įvairūs sprendimai savivaldybių tinklalapiuose, kurių tikslas – informuoti vartotojus apie jų teikiamų duomenų administravimą ir apsaugą, praktiškai pateikti aktualų informacinį turinį, didinti elektroniniais būdais teikiamų paslaugų prieinamumą ir užtikrinti kokybiškas elektroninės demokratijos, arba įsitraukimo į sprendimų priėmimo procesus, priemones.
„Baltijos informacinės visuomenės analizės centro“ ekspertai atliko visų šalies savivaldybių e. valdymo kokybės palyginamąją analizę, vertinant savivaldybių interneto svetainėse esančių e. valdymo sprendimų ir paslaugų kokybę, panaudojimą ir pritaikymą. Tai – pirmas tokio pobūdžio vertinimas šalyje.
Pasak Aleksandro Jociaus, vertinimą atlikusios viešosios įstaigos vadovo, bendrasis savivaldybėms skirtų balų vidurkis nėra džiuginantis ir rodo, kad dar yra kur tobulėti, siekiant gerinti e. valdymo kokybę.
„Verta atkreipti dėmesį ir į tai, kad tarp penkių geriausiai įvertintų savivaldybių yra tik vieno didžiojo miesto savivaldybė. Tai liudija, kad kokybinė e. valdymo plėtra nėra tiesiogiai priklausoma tik nuo šiai sričiai skiriamų lėšų kiekio – daugiau kalbame apie tikslingą turimų lėšų panaudojimą. Tikimės, kad mūsų atliktas vertinimas padės savivaldybėms priimti tikslingus sprendimus ateityje.“
Geriausiai įvertina Vilniaus miesto savivaldybė pirmauja dviejose iš penkių vertinimo kategorijų – „Paslaugų“ ir „Privatumo ir saugumo“. Savivaldybės lyderystę (jai skirta 13,1 balų iš 20) pastarojoje kategorijoje lėmė tai, kad Vilniaus miesto savivaldybė yra vienintelė savivaldybė Lietuvoje, supažindinanti savo tinklalapio vartotojus su jo privatumo politika.
Vertinimo rezultatai atskleidžia, kad patogiausią tinklalapį savo vartotojams siūlo Elektrėnų savivaldybė, kuriai „Praktiškumo“ kategorijos vertinime skirta 13,5 balo iš 20 galimų. Būtent tinklalapių praktiškumas yra stiprioji savivaldybių e. valdymo pusė – nacionalinis kategorijos vidurkis siekia 11,5 balo iš 20 galimų ir yra didžiausias iš visų vertinimo kategorijų balų vidurkių.
Pasak vertintojų, aktualiausią turinį gyventojams pateikia Varėnos rajono savivaldybė, kuriai skirta 14,74 balo iš 20 galimų. Atliekant vertinimą pastebėta, kad savivaldybės turėtų daugiau dėmesio skirti turinio pateikimui mobiliojoje platformoje.
Vertinant savivaldybių teikiamas e. paslaugas, atsižvelgta į tai, jog nuo 2015 m. šios paslaugos yra centralizuotai prieinamos „Elektroninių valdžios vartų“ portale. Todėl „Lietuvos savivaldybių e. valdymo vertinime“ daugiau dėmesio buvo skirta ne pačių paslaugų, o informavimo apie jas kokybei. Geriausiai šioje kategorijoje buvo įvertintos Varėnos ir Panevėžio rajonų bei Vilniaus miesto savivaldybės, kurioms skirta po 13,1 balo iš 20.
Palankiausias sąlygas įsitraukti į politinių sprendimų priėmimo procesus yra sudariusi Šiaulių miesto savivaldybė – e. demokratijos paslaugų vertinimo kategorijoje jai skirta 10,9 balo iš 20 galimų. Šiaulių lyderystę lėmė tai, jog savivaldybė vartotojams siūlo visus populiariausius e. demokratijos įrankius. Bendras savivaldybėms skirtų balų vidurkis šioje kategorijoje yra vienas žemiausių visame vertinime ir siekia tik 5,5 balo. Pasak „Baltijos informacinės visuomenės analizės centro“ ekspertų, tokį rezultatą lėmė ne tik skirtingas savivaldybių siūlomų e. demokratijos įrankių skaičius, bet ir prastas vartotojų informavimas apie e. demokratijos galimybes.