Šiandien sostinės savivaldybėje surengta diskusija „Informacinės technologijos mokyklose“, kurios metu buvo svarstoma, kaip pagerinti IT mokymo ir naudojimo situaciją Vilniaus švietimo įstaigose bei paskatinti mokinius labiau domėtis naujausiomis technologijomis.
Diskusijoje dalyvavęs sostinės meras Remigijus Šimašius sakė, kad informacinių technologijų mokymas bei naudojimas kitų dalykų pamokose sostinės mokyklose turi gerėti. Anot Vilniaus mero, svarbu mokinius skatinti būti ne tik IT vartotojais, bet ir kūrėjais, kurie dar labiau praplėstų profesionalių IT specialistų bazę Lietuvoje.
Nuotr. Kastyčio Mačiūno
„Visų pirma, svarbiausia, kad mokyklose vaikams būtų sukurta gera mokymosi atmosfera. Mokyklos turi būti kūrybiškos, savitos, jos turi nuspręsti, kaip paskatinti savo mokinius domėtis naujausiomis technologijomis. Raginu mokyklų vadovus „atsiverti“ įvairioms iniciatyvoms, leisti naudoti mokyklų patalpas neformaliam ugdymui plėtoti“, – sakė sostinės meras R. Šimašius.
Mero patarėjas švietimui Albertas Lakštauskas sakė, kad neretai IT mokymasis mokykloje vaikams nėra iššūkis, jiems tai neatrodo aktualu, todėl svarbu, kad partneriai, kurie dirba su šiandienos IT įrankiais ir programomis, bendradarbiautų su mokyklomis ir mokytojais. Svarbu, kad mokiniai patys gebėtų programuoti jiems ir bendraamžiams aktualius dalykus. Viena iš tokių sričių, kurioje save gali išreikšti dar mokyklos nelankantys vaikai – robotika.
Diskusijoje dalyvavo įvairių Vilniaus įmonių, įstaigų, IT bendrovių, universitetų atstovai, kurie pristatė savo patirtis dirbant su mokyklomis, dalijosi idėjomis, ką būtų galima kartu nuveikti mokinių labui. Kalbėta apie naujoves, kurias būtų galima įdiegti Vilniaus švietimo įstaigose, sutarta, kad IT praktikai talkins organizuojant mokytojų kvalifikacijos tobulinimą.
Vilniaus mokyklose jau dabar yra įdomių iniciatyvų, kai mokytojai per pamokas naudoja tiesiogines vaizdo transliacijas, naudoja IT mokydami literatūros, menų. Šiuo metu siekiama, kad tokių inovatyvių pamokų daugėtų visose sostinės mokyklose.