Kompanija „Facebook“ su savo idėjiniu vadu Marku Zuckerbergu bandys pripratinti pasaulį prie feisbuko, tačiau tam visų pirma reikia tiksliai nustatyti, kurios pasaulio vietos yra apgyvendintos.
M. Zuckerbergas susilaukė dėmesio, paskelbęs apie planą tai įgyvendinti, rašo puslapis „Inverse“. Čia turėtų padėti „Feisbuko prisijungimo laboratorija“, kurios pagrindinis tikslas yra suteikti prieigą prie interneto net ir atokiausiose pasaulio vietose. Ji sukūrė dirbtinį intelektą, kuris stengiasi kaip įmanoma tiksliau išsiaiškinti, kuriose pasaulio vietose išties gyvena žmonės.
Anksčiau apie feisbuko išsikeltos užduoties įgyvendinimą buvo galima tik pasvajoti, tačiau socialinio tinklo sukurtas dirbtinis intelektas pristato 21,6 mlrd. kvadratinių kilometrų žemėlapių analizę. „Mes pasidalinsime šiais žemėlapiais su bendruomenėmis, jais galės naudotis ir įvairios organizacijos. Jie turėtų padėti ne tik aprūpinant šias vietas energija, sveikatos ir transporto infrastruktūra, bet ir gelbėti jų gyventojus masinių nelaimių atvejais“, – apie tikslą pasakojo M. Zuckerbergas.
Aišku, feisbuko vadovai turi ir kitų planų: pamirštuose pasaulio regionuose, kuriuose gyvena žmonių, jie rengiasi teikti interneto paslaugą. Ja naudodamiesi gyventojai galėtų prisijungti prie feisbuko.
Feisbuko vadovai planuoja į šias teritorijas siųsti saulės energija varomus dronus, kurių pagrindinis tikslas ir bus aprūpinti interneto nemačiusias vietoves bevieliu ryšiu.
Siekdami aptikti vietoves, kuriose tai verta daryti, feisbuko inžinieriai sukūrė sistemą, automatiškai pažįstančią, kuriose vietovėse gyvena žmonės. Ši sistema pagrįsta palydovų daromomis nuotraukomis, tiksliau, 15,6 mlrd. jų. Dirbtinio intelekto laboratorija žemėlapiams kurti naudojo neuroninius tinklus.
Kalbant paprasčiau, kompanijos „Facebook“ darbuotojai išanalizavo maždaug 8 tūkst. palydovinių vaizdų Indijoje ir pažymėjo, kur, tikėtina, yra gyventojų. Tada visa ši informacija buvo pateikta dirbtinio intelekto vertinimui. Jis, pasimokęs iš pateiktų duomenų, įvertino likusias nuotraukas, išdidintas iki maždaug 5 kv. m. matomumo. Naujame feisbuko žemėlapyje matyti maždaug 20 šalių. Tai ne tik bus panaudota verslo tikslais, bet ir leis geriau suprasti apie tų šalių gyventojų tankį.