Pernai ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse, surengtose pirmosiose elektra varomų automobilių lenktynėse varžėsi 10 ekipažų su įvairių gamintojų elektromobiliais.
Debiutinės lenktynės jau tapo istorija, tačiau graži iniciatyva tęsiama. Skatindami naujos, ekologiškos, aplinkos neteršiančios transporto priemonės plėtrą, renginio organizatoriai – UAB „Energijos tiekimas“, „Nissan“ bei „Top Gear“ redakcija – gegužės 6–7 dienomis organizuoja antrąsias elektromobilių lenktynes tuo pačiu maršrutu.
Esminis šiemetinio maratono skirtumas nuo pernykščių lenktynių tas, kad šįsyk daugiau nei 300 km trasoje varžysis išimtinai tik „Nissan Leaf“ elektromobiliai. Kodėl tokia garbė atiteko būtent japonų gamintojams?
„Priežasčių kelios, – teigia lenktynes rengiančios „Autoeventus“ vadovas Darius Grinbergas. – Pirma, „Nissan“ gamintojai vieninteliai šiemet pristatė žymiai patobulintą „Leaf“ elektromobilį, vienu įkrovimu jau galintį įveikti 250 km atstumą. Antra, kai technika vienoda, labiausia atsiskleidžia ekipažo sugebėjimai ir patyrimas pasirinkti tinkamą taktiką, kuri leistų diktuoti tempą ir pernelyg ilgai neužgaišti papildant akumuliatorių baterijas.“
Orientyru šiemetinio maratono dalyviams lieka pirmųjų lenktynių laimėtojų Gintaro Kaukėno ir Karolio Judzentavičiaus 337 kilometrų distancijoje sugaištas 5 val. 27 min. 41 sek. laikas.
Kaip teigė lenktynių podiumo aukščiausiąją pakopą užėmęs G. Kaukėnas, pirmojo maratono laimėtojai visą maršrutą įveikė vidutiniu 70 km/val. greičiu, didžiausias išvystytas greitis buvo 111 km/val., o papildomas baterijų įkrovimas užtruko valandą.
„Tai, kad trasoje bus absoliučiai vienodi elektromobiliai, kelia bene didžiausią susidomėjimą, – teigia „Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys. – Dėka naujojo, 30 kWh talpesnio akumuliatoriaus „Nissan Leaf“ gali įveikti apie 250 km atstumą, tačiau nepapildęs baterijų į Palangą nenuvažiuos nė vienas ekipažas. Tad kovodami dėl greičiausiųjų titulo lenktynininkai privalės pasitelkti nemenką matematinių įgūdžių arsenalą, ypač skaičiuodami santykį tarp greičio ir įkrovimo laiko. Ar greitai važiuoti ir ilgiau krautis baterijas, ar važiuoti lėčiau ir trumpiau krautis – štai kur esminis šių varžybų strategijos klausimas?“
M. Plukys prognozuoja, jog laimės ekipažas, rasiantis geriausią šių dviejų parametrų santykį, o pats renginys padovanos jo dalyviams ir organizatoriams išties daug įspūdžių ir generuos gerą nuotaiką. Juk elektromobiliai vis labiau skverbiasi į mūsų gyvenimą, o jų pavasarinis maratonas dar kartą įrodys, kad elektromobilis yra visavertė transporto priemonė.
„Vis daugiau vairuotojų atranda elektromobilio teikiamus privalumus: tylias keliones, ekologiją bei nedidelius išlaikymo kaštus, – pastebi M. Plukys. – Nors nauji elektromobiliai įkandami ne visiems, naudotų elektromobilių rinka tiesiog akyse auga.“
Specialistas pataria, jog visgi nederėtų iškart susigundyti pigiu elektromobiliu, tačiau jei jis jau krito giliai į akį, būtinai derėtų jį patikrinti autorizuotoje atstovybėje. Tik po nuodugnios specialistų apžiūros galėsite daug drąsiau priimti sprendimą įsigyti ar atsisakyti naudoto elektromobilio.