Dirbtinio intelekto sistema, sukurta „Google“ ir Londone įkurtos „Deep Mind“, trečiadienį nugalėjo seniausio pasaulyje stalo žaidimo „Go“ pasaulio čempioną 9 daną Lee Se-Dolą iš Pietų Korėjos. Tai buvo pirmas iš penkių planuojamų žmogaus ir kompiuterio susitikimų.
„DeepMind“ programinė įranga praėjusiais metais „AlphaGo“ penkis kartus iš eilės nugalėjo tris kartus Europos „Go“ čempioną Faną Hui. Pergalė buvo netikėta – dar prieš metus ekspertai sakė, kad kompiuterio programa profesionalų „Go“ žaidėją žmogų sugebės nugalėti anksčiausiai po dešimties metų.
„Go“ žaidžiamas ant lentos juodos ir baltos spalvos figūromis, žaidimo tikslas –atitverti kuo didesnį plotą, kuris žymi taškų skaičių. „Go“ taisyklės nėra sudėtingos, tačiau jį įvaldyti itin sunku – yra daugiau potencialių žaidimo ėjimų, nei atomų Visatoje.
Šachmatuose kaskart egzistuoja vidutiniškai 35 galimi ėjimai figūromis, o „Go“ jų yra maždaug 250. Šachmatuose vieno žaidimo metu padaroma maždaug 80 ėjimų, „Go“ – 150.
„Go“ kilo iš Azijos prieš maždaug 2,5 tūkst. metų.