Kaip skelbiama verslo konsultantės „Hamilton Place Strategies“ ataskaitoje, kibernetiniai nusikaltimai globaliai ekonomikai kasmet atsieina iki 450 milijardų dolerių. „eScan“ saugumo ekspertai tikina, kad ši suma įvardina tik įmonių ar paprastų vartotojų patiriamus finansinius nuostolius, bet kibernetinių nusikaltimų daroma žala verslo reputacijai gali kainuoti žymiai daugiau.
„Hamilton Place Strategies“ ataskaitoje rašoma: „Sparčiai augančiame, vis labiau tarpusavyje susijusiame pasaulyje, varomame skaitmeninių technologijų plėtros, kibernetiniai nusikaltimai tapo dideliu verslu“. Specialistai skaičiuoja, kad kibernetiniai nusikaltimai kasmet kainuoja iki 450 milijardų dolerių, ir tai yra daugiau, nei uždirba „Microsoft“, bei vejasi „Apple“ pajamas. Jei kibernetiniai nusikaltimai būtų valstybė, pasaulio ekonomikos sąraše ji užimtų 23 vietą, pralenkdama Austriją ir Iraną.
„Išaugęs išmaniųjų įrenginių naudojimas tiek versle, tiek kiekvieno asmeniniame gyvenime, sparčiai augantis skaitmeninės informacijos ir verslo kaupiamų duomenų kiekis – visa tai prisideda prie terpės kibernetiniams nusikaltimams egzistuoti. Tačiau kibernetines atakas dažniausiai paskatina saugumo priemonių nesilaikymas ir atsainus požiūris į apsaugą“, – komentuoja „eScan“ saugumo sprendimus pristatančios įmonės „Baltimax“ regiono vadybininkas Sergejs Romanovskis.
Pasak S. Romanovskio, pastaruoju metu kibernetiniai nusikaltimai tapo ne tiek didesni, kiek dažnesni ir daugiau pasiekiantys. Skaičiuojama, kad vien Amerikoje nuo 2005 metų buvo užfiksuota 828 milijonai duomenų apsaugos pažeidimų – praktiškai kiekvienas amerikietis patyrė bent tris pažeidimus. Tuo tarpu ekspertai skaičiuoja, kad vidutinio nusikaltimo kibernetinėje erdvėje kaina per pastaruosius penkerius metus išaugo 200 procentų.
„Hamilton Place Srategies“ ataskaitoje teigiama, kad kibernetiniai nusikaltimai turi rikošeto efektą, kai verslui paprasčiausiai dalijantis ta pačia rinka su kibernetinę ataką patyrusia auka galima patirti neigiamų pasekmių. Didžiausią tokių pažeidimų grėsme ekspertai įvardina grėsmę reputacijai. „Gera įmonės reputacija dažnai yra vienas verslo sėkmės rodiklių. Vartotojai kaip niekada pasiekia daugybę įvairių informacijos šaltinių, todėl tokie atvejai, kaip klientų duomenų privatumo pažeidimai, įsilaužimai į įmonės serverius ar kitos problemos, susijusios su kibernetinėmis atakomis ar kitais kibernetinių nusikaltėlių veiksmais, nelieka nepastebėti ir turi didelę įtaką esamų bei naujų klientų pasirinkimui bei pasitikėjimui“, – sako S. Romanovskis.
„eScan“ saugumo ekspertai pataria įmonėms laikytis saugumo priemonių ir numatytos saugumo politikos – diegti legalią programinę įrangą, naudoti antivirusines programas, mokyti darbuotojus apie saugų darbą kompiuteriu ir kitais prie interneto besijungiančiais įrenginiais. Taip pat rekomenduojama atsakingai kaupti ir valdyti duomenis, kurti atsargines duomenų kopijas bei susikurti nuoseklų veiksmų planą, kas turi būti daroma kibernetinės atakos atveju, kad nuostoliai būtų kuo mažesni.