Sausio 29–31 dienomis visame pasaulyje vyko žaidimų kūrimo maratonas „Global Game Jam 2016“. Daugiau nei 36000 žaidimų kūrėjų ir entuziastų, per 48 valandas sukūrė ir į maratono organizatorių sistemą įkėlė pusseptinto tūkstančio žaidimų. Maratonai buvo organizuoti 93 pasaulio valstybėse, taip pat ir Lietuvoje.
Žaidimų kūrimo maratonas „Global Game Jam“ organizuojamas kasmet, o jo tikslas suartinti žaidimų kūrėjus, skatinti eksperimentinių idėjų įgyvendinimą, bendravimą ir bendradarbiavimą. Maratonas tradiciškai trunka apie dvi paras, o jo metu sukurti prototipai įkeliami į tarptautinę duomenų bazę, taip renginio metu sukurti žaidimai tampa prieinami visiems norintiems juos išmėginti.
Oficiali šių metų renginio tema – ritualas ir nors žaidimų kūrėjai gali kurti kokius tik nori žaidimus, dauguma paprastai laikosi duotos temos. Nenuostabu, kad šiemet sukurtuose žaidimuose dominuoja religiniai ir socialiniai motyvai. Pasaulinio „Global Game Jam“ organizatoriai teigia, kad šių metų maratonas buvo rekordinis ir didžiausias istorijoje.
Lietuvoje šį maratoną organizavo Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija, kartu su „Game Insight“, kūrybine IT erdve „Blaster ir Unity Technologies“. Taip pat renginį dalinai finansavo Lietuvos kultūros taryba. „LT Game Jam“ vyko trijuose didžiausiuose Lietuvos miestuose, renginį aplankė virš pusės tūkstančio žaidimų kūrėjų.
„Pasaulinis šių metų „Game Jam“ pagerino daugumą ligšiolinių rekordų, o mes prie to tikrai prisidėjome. Nors šiemet sulaukėme panašaus dalyvių kiekio kaip ir pernai, bet sukurtų ir į sistemą įkeltų žaidimų buvo daugiau. Per 48 valandas sukūrėme 92 žaidimus ir tai naujas Lietuvos rekordas“ – „LT Game Jam 2016“ rezultatus komentavo LŽKA valdybos pirmininkas Liudas Ubarevičius. Liudas pasakoja, kad Lietuvoje vykstančių maratonų metu paprastai visada pradedama kurti daug projektų, bet daugumos jų nepavykdavo išpildyti iki galo. Kūrėjams trūkdavo dailininkų, specialistų galinčių dirbti su garsais ir elementarių projekto vadybos įgūdžių. Šių metų „Game Jam“ tarsi perteikia Lietuvos žaidimų industrijos raidą, atsirado daugiau bendravimo tarp skirtingų sričių specialistų, kūrėjai profesionaliau valdo pradėtus projektus. Liudas Ubarevičius teigia, kad nors šiemet kūrėjai turėjo tiek pat resursų, bet pasiekti rezultatai yra kur kas geresni, tiek kokybiniu, tiek kiekybiniu požiūriu.
„LT Game Jam“ metu, kūrėjai į gautą užduotį pažvelgė su humoru. Vilniuje ypatingų renginio dalyvių simpatijų sulaukė svečių iš Pietų Korėjos žaidimas „Animal Exorcist“. Šiame žaidime siekiame išvyti piktąsias dvasias iš savo augintinių. Vilniečiai ypač teigiamai įvertino ir satyrinį projektą pavadinimu „FU** Routine“. Tai savotiškas pirmadienio imitatorius, kuriame susiduriame su šlykščiaisiais pirmadienio demonais. Tuo tarpu Kaune daugiausiai dalyvių plojimų sulaukė viešpaties pasimatymų programėlės simuliacija „God Tynder“.
Peržiūrėti, atsisiųsti ir išmėginti maratono metu sukurtus žaidimus galite apsilankę „Global Game Jam“ tinklalapyje: http://globalgamejam.org/. Taip pat jau paskelbta ir kitų metų maratono data. „Global Game Jam 2017“, bei Lietuvoje organizuojamas „LT Game Jam 2017“ įvyks kitų metų sausio 20–22 dienomis.