Sausio 29–31 dienomis Lietuvoje vyks didžiausias Baltijos šalyse žaidimų kūrimo fiesta „LT Game Jam 2016“. Kauno technologijos universitete (KTU) kasmet vykstančiame renginyje pirmą kartą dalyvaus ir KTU Informatikos fakulteto (IF) dėstytojai.
„LT Game Jam“ yra tuo pačiu metu visame pasaulyje vykstančio „Global Game Jam“ dalis. Jau tradicija tapusiame projekte profesionalai ir mėgėjai pasiskirstys į komandas ir 48 valandas kurs naujus kompiuterinius bei stalo žaidimus.
Renginyje, kurį organizuoja Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija, dalyvaus trys pagrindiniai šalies miestai – Vilnius, Kaunas ir Klaipėda. „LT Game Jam 2016 Kaunas“ vyks sausio 29–31 dienomis KTU Kultūros centre (Laisvės al. 13). Dalyvių pastangas vainikuos sukurtų žaidimų peržiūra.
Šiais metais pirmą kartą renginyje dalyvaujanti KTU dėstytojų komanda iki savaitgalio pabaigos bendram tikslui sujungs savo ir studentų multimedijos bei programavimo žinias.
„Idėja dalyvauti renginyje sudomino galimybe pabendrauti su bendraminčiais įvairiausiomis temomis. Tikiuosi, kad visi tarpusavyje pasidalinsime kompetencijomis ir sukursime daug įdomių žaidimų“, – teigė KTU IF Multimedijos inžinerijos katedros dėstytojas Rytis Maskeliūnas.
Vienas iš „LT Game Jam 2016 Kaunas“ organizatorių, KTU „Startup Space“ gimusios žaidimų kūrimo studijos „SneakyBox“ vadovas ir KTU IF magistrantas Liudas Ubarevičius pabrėžia, kad visame pasaulyje vykstantis renginys stebina dalyvių gausa ir žaidimų įvairove, todėl KTU dėstytojų sprendimas suburti savo ir studentų komandą ne tik suvienys kūrėjus, bet ir suteiks papildomo azarto.
„Visada vykdavau į šį renginį, kaip žiūrovas, o dabar pats būsiu dalyvis. Įdomu, kaip situacijos ir žmonių, sutiktų renginyje, idėjos galės susijungti ir koks iš to gausis rezultatas“, – svarstė KTU IF Programų inžinerijos katedros vedėjas Tomas Blažauskas.
Entuziastingai nusiteikusi KTU dėstytojų komanda bus vieninteliai akademikai, dalyvaujantys renginyje. Vyrai tikisi pajusti draugišką renginio atmosferą, pabendrauti su gabiais moksleiviais ir studentais bei pamatyti jų kūrybinius sugebėjimus.
T. Blažauskas teigia, jog kompiuterinių žaidimų kūrimas yra kūrybingas ir komandinis darbas, reikalaujantis ne tik žinių, bet ir gerų komunikavimo įgūdžių. Anot jo, fakultete ne kartą teko vykdyti jungtinį projektą išvien su studentais, tačiau toks išbandymas bus pirmas.
KTU akademikai tvirtina, jog žaidimų kūrimas yra itin perspektyvi sritis, su kuria nemaža dalis Lietuvos jaunimo gali sieti savo profesinę ateitį. Kiekvienam būsimam šios srities specialistui yra reikalingos multimedijos inžinerijos žinios ir programavimo pagrindai.
„Dėstome žaidimų ir Interaktyvių programėlių, Grafinių specialiųjų efektų kūrimą, Programavimą, Išmaniąsias mobiliąsias sistemas ir kitus modulius, kurie yra reikalingi, norint sukurti kompiuterinį žaidimą. Be viso šito, žinoma, yra būtinas sąžiningas savarankiškas darbas, kuris dažniausiai lemia gerus rezultatus“, – pasakojo KTU IF dėstytojas R. Maskeliūnas.
Informatikos fakultetas, ugdydamas Programų sistemų, Multimedijos technologijų ir kitų bakalauro studijų programų specialistus, džiaugiasi, jog absolventai, sujungę savo talentą bei ambicijas su universitete gautomis žiniomis, geba kurti pasaulyje pripažintus kompiuterinius žaidimus ir net steigti įmones.