„Audi“ bendrovė ir netoli Bostono esantis Somervilio miestas planuoja bendromis jėgomis sukurti visoje JAV Rytų pakrantėje išmaniausią eismo infrastruktūrą.
Barselonoje vykstančiame išmaniųjų technologijų diegimo miestuose kongrese „Smart City Expo World Congress“ „Audi“ bendrovės generalinis direktorius Rupertas Stadleris ir Somervilio meras Josephas A. Curtatone pasirašė tarpusavio supratimo memorandumą, įpareigojantį Somervilio mieste sukurti pažangią eismo infrastruktūrą, kurioje būtų įdiegtas automatinis parkavimas ir glaudi automobilių sąveika su šviesoforais. Memorandumo tikslas – glaudžiai bendradarbiauti keičiantis „know-how“ ir testuojant naujas technologijas.
„Išmanus automobilis savo begalinį potencialą geriausiai atskleidžia išmaniame mieste. Mūsų bendradarbiavimo tikslas – bendrai kurti urbanizacines inovacijas ir keistis informacija bei bendromis jėgomis analizuoti duomenis, formuojant vadinamąjį „spiečiaus intelektą“ automobilių tarpe ir perkeliant pastarąjį į realų eismą bendrojo susisiekimo keliais“, – sakė R. Stadleris.
Ilgalaikėje perspektyvoje miesto ir bendrovės bendradarbiavimas bus kreipiamas į automobilių užimamos mieste vietos mažinimą ir eismo greičio dindimą. „Automobilis – neatsiejama žmogaus mobilumo dalis. Tuo pat metu jis kelia ir kai kurias mobilumą ribojančias problemas, tokias, kaip eismo kamščiai ar parkavimo vietų trūkumas. Pasitelkę „Audi“ technologijas, mes tikimės padidinti eismo efektyvumą, tuo pačiu pagerindami gyvenimo kokybę mieste“, – akcentavo Somervilio meras J. A. Curtatone. Palankios geografinės padėties dėka Somervilio miestas – ideali vieta įvairių inovacijų diegimui. Jis yra geroje Bostono metropolijos vietoje, kuri, savo ruožtu, yra ypač sparčiai ekonomiškai besivystantis JAV regionas, savo plėtra nusileidžiantis tik technologijų kalvei Silicio slėniui.
Pastaraisiais metais peržiūrėjus miesto plėtros strategiją ir senesnių kvartalų perprojektavimą, buvo pastatyta daug naujo gyvenamojo ir komercinio NT, suformuota parkų bei rekreacinių zonų ir pritraukta papildomai gyventojų. Tačiau augantis gyventojų tankumas pats savaime reiškia automobilių skaičiaus didėjimą ir su juo susijusias mobilumą ribojančias problemas, kurias miesto valdžia tikisi išspręsti bendradarbiaudama su „Audi“ bendrove. Pirmasis tokio bendradarbiavimo rezultatas – centrinėje miesto dalyje esanti „Union Square“ aikštė buvo „apjuosta“ išmania šviesoforų sistema, jau dabar pagreitinusia transporto srautų judėjimą aplink aikštę. Be to, dar vystomas automatinio parkavimo garažų ir automatiškai besiparkuojančių automobilių projektas.
Automatiškai parkuojami automobiliai teikia keletą esminių privalumų: automatiniai garažai gali būti statomi mažiau patraukliose vietose, toliau nuo miesto centro. Tokiame garaže automobiliui reikia labai mažai vietos: užtenka maždaug 2 kv. m, jame nereikia įrengti takų, laiptų ir liftų. Kitas Somervilyje vykdomas didelis projektas taip pat susijęs su automatinio parkavimo technologijomis. Net ir tobuliausiai suprojektuotame mieste, ypač jo centre, kažkada neišvengiamai pristigs parkavimo vietų. Ne išimtis ir šiuolaikiškai perprojektuotas Somervilio centras. Šiuo metu 1 automobilio parkavimo vieta Somervilyje gali kainuoti iki 25000 JAV dolerių, ateityje, kaip prognozuoja ekspertai – tai dar ne riba.
Vienu iš problemų sprendimo būdų galėtų tapti autonomiškai besiparkuojantys automobiliai, iš kurių žmonės išlipa pasiekę kelionės tikslą, o toliau jie patys nuvažiuoja ir prisiparkuoja tam skirtoje vietoje, nors ir užmiestyje esančioje dykvietėje. Vėliau, kai žmogui vėl reikės važiuoti, automobilis atvažiuoja ir paima žmogų. Tai yra tolimesnės ateities projektas, kuriame slypi gausybė iššūkių. Vienas jų – kaip reguliuoti iš pažiūros nežinia kur (o iš tiesų – į numatytą parkavimo vietą) važiuojančių tuščių automobilių srautą.