Kauno technologijos universitetas (KTU) žaidimų kūrėjų tarpe vadinamas Lietuvos kompiuterinių žaidimų industrijos lopšiu. Ir ne be reikalo. Šiame universitete gimė pirmieji lietuviški kompiuteriai, organizuojamos įvairios žaidimų kūrėjams ir žaidėjams skirtos iniciatyvos, steigiami startuoliai. Savo istoriją ir ateities planus KTU pristatys spalio 31 d. Vilniaus „Siemens“ arenoje vyksiančioje žaidimų kultūros fiestoje „Game ON“.
Šiandien į ketvirtą dešimtį įžengę žaidėjai ar žaidimų kūrimo entuziastai su nostalgija prisimena vieną pirmųjų lietuviškų kompiuterių „Santaka“. Retas pamena, kad šis kompiuteris 1986 metais buvo sukurtas KTU (anuomet – Kauno politechnikos institutas). Tai buvo savotiškas tuo metu ypač populiaraus „ZX Spectrum“ kompiuterio klonas, daugeliui lietuvių ne tik atvėręs duris į žaidimų pasaulį, bet ir paskatinęs imtis pirmųjų eksperimentų su žaidimų kūrimu.
Kitas, Lietuvos žaidimų industrijai svarbus akcentas — ypač aukšti vertinimai 2004-ųjų ir 2005–ųjų „Imagine Cup“ turnyruose, kuriuose Lietuva pelnė antrą ir pirmą vietas. Konkurse dalyvavusi dviejų KTU studentų komanda tapo tuo būtinu proveržiu ir pavyzdžiu, kurio taip reikėjo jauniesiems, ano meto žaidimų kūrėjams. Aro Pranckevičiaus ir Pauliaus Liekio pasiekimai tuomet sudomino tiek spaudą, tiek televiziją — žaidimų kūrimo džinas ištrūko iš butelio. Šiandien jie – tarptautiniu mastu pripažinti žaidimų kūrėjai ir verslininkai.
Tačiau ir tai toli gražu ne viskas. Nepaisant to, kad universitete žaidimų kūrimas nebuvo išskiriamas kaip atskira disciplina, šiai įdomiai ir kūrybingai šakai visuomet buvo skiriamas išskirtinis dėmesys. Universiteto patalpos tapo nuolatiniu „GameJam“ hakatonų prieglobsčiu, o KTU „Startup Space“ startuolių erdvėje savo kelią pradėjo ne viena žinomų žaidimų studija.
„Ateis diena, kai istorikai ims ieškoti Lietuvos žaidimų industrijos ištakų ir esu tikras, kad dauguma gijų atves juos ir pas mus“, – su šypsena teigia KTU Informatikos fakulteto docentas Tomas Blažauskas. Jis pabrėžia, kad tai nėra tik universiteto nuopelnas, o „kalta“ akademinė aplinka – ypatinga bendravimo kultūra, studentų iniciatyvumas ir universiteto siekis skatinti studentų žingeidumą bei ambicijas.
„Tokia praktika leido įsiklausyti į tai, ko trokšta mūsų studentai, kur jie mato savo ateitį ir padėti jiems siekti užsibrėžtų tikslų tiek studijų metu, tiek vystant „užklasinę“ veiklą. Šiandien mes džiaugiamės savo indėliu į Lietuvos žaidimų kultūrą ir galimybe susitikti su žaidimų kultūros fiestos „Game ON“ lankytojais bei pristatyti jiems savo istoriją ir ateities planus“, – sakė T. Blažauskas.
Kalbant apie Lietuvos žaidimų kultūrą, ne mažiau reikšmingi yra ir KTU Informatikos fakulteto organizuojami žaidimų entuziastų sąskrydžiai „InfoShow Lan Party“. Tai grandiozinis savaitgalio renginys žaidimų gerbėjams, kasmet sutraukiantis vis daugiau žmonių. Šiemet „InfoShow Lan Party“ vieną po kito sumušė visus iki tol šalyje buvusius rekordus. Kauno sporto halėje vykusiame renginyje apsilankė pusantro tūkstančio žmonių, buvo surengta įspūdinga turnyrų serija, išdalytas dešimtis tūkstančių siekęs prizinis fondas.
„Man nepaprastai džiugu, kad KTU nutarė įrengti savo stendą „Game On“ parodoje. Mums tai be proto svarbu. Nesu KTU studentas, tačiau pritarčiau minčiai, kad jei nebūtų KTU, nežinia ar šiemet sulauktume „Game ON“. Nėra ko slėpti, šių metų „InfoShow Lan Party“ buvo ne tik mūsų įkvėpimo šaltinis. Fenomenali renginio sėkmė leido suvokti, kad Lietuvai reikia tokių renginių ir padrąsino veikti“, – tvirtino vienas „Game ON“ organizatorių Jonas Brazys.
Kauno technologijos universitetas savo stende „Game ON“ lankytojams pristatys unikalią ateities atrakciją – virtualios realybės įranga ginkluotą irklavimo treniruoklį. KTU atstovai susitiks su renginio lankytojais, atsakys į visus rūpimus klausimus ir papasakos apie universitete ruošiamas studijų programas svajojantiems kurti žaidimus.