„Boeing“ korporacija pranešė pirmoji paleidusi dirbtinį Žemės palydovą, kurį geostacionarioje orbitoje išlaikys elektra maitinami joniniai varikliai. Jų „kuras“ – saulės modulių generuojama elektra ir inertinės bei aplinkai nepavojingos ksenono dujos.
Šio ryšių palydovo orbitai koreguoti reikės tik apie 5 kilogramų ksenono dujų per metus, todėl jis turėtų tarnauti gerokai ilgiau, nei iki šiol leidžiami panašūs palydovai, kurių orbitos yra koreguojamos nedideliais raketiniais varikliais. Šis palydovas, pavadintas ABS-3A arba 702SP (SP – small platform), turėtų tarnauti ne mažiau kaip 15 metų, o gal ir ilgiau, nes „Boeing“ teigimu, kuro tam tikrai pakaks. Šio palydovo – pirmojo, varomo vien jonų varikliais, paleidimas – reikšmingas žingsnis ryšių pramonėje. Ilgesnis palydovų darbas reikš ir pigesnį duomenų persiuntimą ir geresnę ryšio kokybę.
Palydovo paleidimas į orbitą – tik pirmas etapas, po to reikia užtikrinti, kad jis imtų skrieti tiksliai numatyta orbita, ir joje išliktų visą savo darbo laiką. Anksčiau palydovų orbita buvo koreguojama nedideliais raketiniais varikliais, naudojančiais kuro cheminę energiją, o kai kurie naujesni jau naudojo ir raketinius, ir jonų variklius. Šis „Boeing“ sukurtas palydovas – pirmasis tik su jonų varikliais. Dar vienas analogiškas palydovas bus paleistas kitų metų pradžioje.