Jau rytoj, rugsėjo 8 d. Vilniuje, prasideda pirmoji tarptautinė skaitmeninių kanalų ir sprendimų konferencija „DIGIPharmaDay 2015“, skirta farmacijos srities specialistams.
Vienos dienos renginyje ekspertai iš Austrijos, Vokietijos, Čekijos Respublikos ir kitų šalių dalinsis naujausia skaitmeninės rinkodaros praktika bei pateiks atsakymą į svarbiausią klausimą farmacijos industrijoje – kaip užtikrinti efektyvų vaistų gamintojų, gydytojų ir pacientų tarpusavio bendradarbiavimą.
„Pacientai labiausiai pasitiki savo gydytojais, tada savo draugais ir šeima, pacientų interesų grupėmis ar kitomis organizacijomis. Farmacinėmis kompanijomis pasitiki tik labai maža dalis.“ − atskleidžia pirmą kartą Lietuvoje viešėsiantis daugiakanalės rinkodaros sprendimų farmacijai ekspertas Christian Stehle.
Svarbiau ne naujausios, o patikrintos technologijos
Konferencijoje bus pristatomi šiuolaikiniai skaitmeniniai sprendimai, kurie taip pat atspindi farmacinės kompanijos veidą ir poziciją – ne tik verslo aspektu, bet ir etinių vertybių.
„Efektyviam bendravimui su pacientais, farmacininkai turi atrasti savo balsą ir veidą tarp sveikatos priežiūros specialistų, kurie liudytų ir remtų jų atliekamą darbą. Maža to, farmacinės kompanijos privalo užtikrinti efektyvius ir puikius santykius tarp savęs ir sveikatos priežiūros specialistų, nuomonių lyderių, pacientų grupių ir kitų interesų grupių. Svarbiausias klausimas – kaip tą padaryti, kokį kelią pasirinkti“, – atskleidžia farmacinės rinkodaros ekspertas Ch. Stehle.
Vis daugiau bendravimo tarp suinteresuotųjų pusių vykstant virtualiai, skaitmeniniai sprendimai būtini, tiesa, tos technologijos nebūtinai turi būti pačios naujausios. Farmacinėje rinkodaroje prioritetas teikiamas toms technologijoms, kurios jau užtikrintai veikia ir gali pasiūlyti grįžtamąjį ryšį. Tačiau nereikia pamiršti, kad ir kokia technologija būtų pasitelkta, svarbiausia bet kurio sprendimo dalis – turinys ir jo pateikimas. Tam pritaria ir gydytojai.
„Man patinka informacijos rasti internete, patiktų jei ji būtų kokybiškiau pateikta, bet virtualiomis „diagnostikomis“ nepasitikiu. Gyvos gydytojo apžiūros niekas nepakeis“, – teigė Biržų ligoninės gydytojas-chirurgas Dangyras Čiuplinskas.
Jam antrino ir Vilniaus miesto Šeškinės poliklinikos akušerė – ginekologė Inesa Žeimė: „Jei būtų daugiau bendravimo su kolegomis, kad ir virtualiai – gydytojų socialiniu tinklu ar kitais būdais, būtų lengviau dalintis žiniomis. Ypač mažesnių miestų gydytojams, kurie ne visada išgali ir gali atvykti į konferencijas didžiuosiuose miestuose.“
Koks yra šiuolaikinis gydytojas?
„Ką labiausiai norėčiau išskirti farmacijos industrijoje ir į ką labiausiai, mano nuomone, specialistai turėtų atkreipti dėmesį – tai vartotojai. Jie skiriasi nuo kitų sričių įprastinių vartotojų – sveikatos priežiūros specialistai yra išsilavinę, turintys patirties ir atsakingi už pacientų sveikatą. Jiems nereikia gražių vaizdo ar garso klipų, jiems reikia profesionaliai ir kūrybiškai pateiktos informacijos“ – tokius apklaustų gydytojų atsakymus aiškina Martina Svobodova, konferencijoje dalyvausianti kompanijos „Takeda“ Vidurio Europos rinkų daugiakanalės rinkodaros specialistė.
Savo pranešime M. Svobodova apžvelgs pagrindinius aspektus, svarbius diegiant daugiakanalės rinkodaros sprendimus farmacinėje kompanijoje bei gerąją praktiką, kurią ji įgavo daugiau nei dešimtmetį dirbdama farmacinės rinkodaros srityje. Specialistės nuomone, vienas didžiausių skaitmeninių sprendimų privalumų, gaunami diegiant daugiakanalės rinkodaros metodus – konkretumas ir aiškus grįžtamasis ryšys, be kurių gydytojo dėmesys pateiktai informacijai yra nenuspėjamas.
Jai pritaria ir „DIGIPharmaDay 2015“ organizatorius, farmacinės komunikacijos ir technologijų bendrovės HOUNDS vadovas Tautvydas Musteikis:
„Šiuolaikiniam gydytojui poreikis mokytis yra kaip niekada aktualus. Ir svarbiausia, kad galėtų tai daryti patogiu jam metu. Modernūs vaistų gamintojai jau supranta, jog pateikdami informaciją šiuolaikinių technologijų ir kanalų pagalba jie, visų pirma, parodo pagarbą gydytojo laikui. Be to, taip gali greičiau pateikti papildomą informaciją ar reaguoti į jau esamos pakeitimą.
Kitas svarbus aspektas – pacientų paramos programos, kurioms pasaulyje skiriamas vis didesnis dėmesys. Ilgalaikėms lėtinėms ligoms gydyti skirtų vaistų gamintojai turėtų būti suinteresuoti, jog pacientai vienoje vietoje rastų tiek informaciją apie pačią ligą, tiek ir galimybę sekti savo gydymo plano eigą bei registruoti pasirinktus fiziologinių tyrimų duomenis. Taip būtų užtikrinamas efektyvus gydymo procesas, palengvinantis gydymo eigą ar padedantis visiškai išgyti.“
Tarptautinė skaitmeninių sprendimų farmacijai konferencija DIGIPharmaDay 2015 vyks rugsėjo 8 d. (antradienį), „Crowne Plaza“ konferencijų centre Vilniuje. Renginys skirtas farmacijos srities vadovams, pardavimų ir rinkodaros specialistams.