Rugsėjo 3-4 d. vyksiančiame viename didžiausių inovacijų renginių Baltijos valstybėse, Vilniaus Inovacijų Forume 2015 „INNOVATION DRIFT“, „ACME Europe“ produktų skyriaus vadovas Ignas Rumbutis dalinsis intelektinės nuosavybės valdymo patirtimi, pasakos, kaip kuriami ir patentuojami inovatyvūs produktai. Įdomu tai, kad įmonė inovacijas patentuoja ne tiek siekdama jas apsaugoti, kiek parduoti kitoms įmonėms, tokiu būdu padengiant investicines išlaidas.
Įmonė iš viso yra patentavusi keturis gaminius: vienu rankos judesiu kuprine virstantį nešiojamojo kompiuterio krepšį „PEAK“, mini ausines su laido tvarkytuvu „JUNGLE“, bevielę įkraunamą kompiuterio pelę „PEANUT“ ir daugiafunkcinę liečiamųjų ekranų valymo priemonę „DROP“. Šie gaminiai buvo patentuoti pasinaudojus pramoninės nuosavybės teisių apsaugos skatinimo paramos priemone (INT parama), padengusia 95 proc. patentavimo išlaidų.
Pasak I. Rumbučio, įmonė nusprendė patentuoti šiuos produktus, sužinojusi apie paramą, leidusią žymiai sumažinti išlaidas. Patentavimo tikslas – inovatyviais dizaino sprendimais paremtus išradimus parduoti kitoms įmonėms ir taip padengti investicines išlaidas. „Savo tikslą pasiekėme, patentuotus produktus sėkmingai pardavėme tarptautinei įmonei, veikiančiai kitose rinkose nei mes, kuri pasinaudodama mūsų inovacijomis, kuria savo produktus ir dalinasi 50 proc. už juos gaunamo pelno“, – teigia I. Rumbutis.
Iš anksto numatyti patentavimo kaštus labai sunku ir dažnai viskas priklauso nuo to, ar sudėtingas yra pats išradimas ir kaip efektyviai pavyks pasirinkti tinkamus patentinius patikėtinius. Už patentavimo paraišką keliose svarbiausiose rinkose „ACME Europe“ sumokėjo apie 10 tūkst. EUR.
I. Rumbučio teigimu, vartojamosios elektronikos sektoriuje patentavimo apsauga nėra šimtaprocentinė: „Produkto patentavimas gali užtrukti iki 18 mėnesių. Tai ilgas laikotarpis, per kurį produktas gali pasidaryti nebe aktualus. Vidutiniškai mūsų rinkos produktų gyvavimo ciklas yra nuo 12 iki 24 mėnesių. Be to – patentavimas negali visiškai apsaugoti produkto nuo plagijavimo. Pakanka padaryti nors mažiausius dizaino ar technologinius pakeitimus (medžiagos, formos ar pan.) ir gaminys gali būti traktuojamas kaip naujas produktas. Maža to – aukštųjų technologijų įmonės produkto patentavimo metu yra priverstos atskleisti net smulkiausias išradimo detales, specifiką, o tai tikrai neprisideda prie produkto apsaugos“.