Anksčiau šią savaitę vienoje Silicio slėnio gatvėje vos nesusidūrė du savarankiškai, be vairuotojo važinėjantys prototipiniai automobiliai – vienas iš jų sukurtas „Google Inc.“, o antrasis – „Delphi Automotive Plc.“, ketvirtadienį naujienų agentūrai „Reuters“ pranešė vienas iš „Delphi“ vadovų.
„Manoma, kad tai pirmasis tokio pobūdžio incidentas, susijęs su dviem automobiliais, sukurtais automatiniam važiavimui, rašo businessinsider.com. Šis incidentas įvyko antradienį, birželio 23 dieną, San Antonio kelyje Palo Alte, nurodė „Delphi“ laboratorijos Silicio slėnyje direktorius ir šios įmonės automatinio važiavimo programos vadovas Johnas Absmeieris, kaip keleivis sėdėjęs viename iš automobilių. Fizinio susidūrimo tarp šių automobilių nebuvo.
„Google“ komentuoti minimą situaciją atsisakė. J. Absmeieris kaip keleivis sėdėjo prototipiniame miesto visureigyje „Audi Q5“, turinčiame daugybę lazerių, radarų, kamerų ir specialių kompiuterinių programų, leidžiančių automobiliui važiuoti be žmogaus įsikišimo.
Kai „Delphi“ automobilis ruošėsi keisti kelio juostas, „Lexus RX400h“, aprūpintas panašia prototipine „Google“ autonominio vairavimo įranga ir programomis, užkirto kelią „Audi“, priversdamas „Delphi“ automobilį atsisakyti suplanuoto manevro, teigė J. Absmeieris. „Delphi“ automobilis „atliko tinkamą veiksmą“, pažymėjo J. Absmeieris.
„Delphi“ Silicio slėnio laboratorija įsikūrusi Mauntin Vju mieste netoli nuo „Google“ būstinės. „Delphi“ Kalifornijoje tobulina du „Audi“ prototipus, tuo tarpu „Google“ išbando daugiau kaip 20 „Lexus“ prototipų. Ketvirtadienį „Google“ vietos gatvėse pradėjo bandymus su savo pačios dizaino autonomiškai važiuojančiais prototipais.
Naujausi prototipai naudoja tą pačią programinę įrangą, kaip ir „Lexus“ automobiliai. Abi bendrovės anksčiau yra pranešusios apie smulkias autonominių automobilių avarijas su žmonių vairuojamomis mašinomis. Dažniausiai savarankiškai važiuojantys automobiliai sustodavo gatvėje, paprastai prie sankryžų, ir į jas iš galo atsitrenkdavo kitos mašinos. Visais atvejais dėl avarijų būdavo kalti ne savarankiškai važinėjantys prototipai, pažymi Kalifornijos motorinių transportų priemonių departamentas ir bendrovių atstovai.