Prie Niujorko „LaGuardia“ oro uosto besiartinantis keleivinis lėktuvas tik per plauką išvengė susidūrimo su dronu.
Praėjusią savaitę, penktadienį 800 metrų aukštyje skridęs „Shutlle America Flight 2708“ lėktuvas gavo staiga kilti į viršų, jo pilotams priešakyje išvydus bepilotę skraidyklę. Laimei, virš 70 keleivių talpinantis lėktuvas po incidento sėkmingai nusileido oro uoste. Niekas nenukentėjo.
JAV senatoriaus Charleso Schumerio teigimu, tai turėtų būti pavojaus signalas, perspėjantis apie būtinybę griežtinti dronų naudojimo taisykles.
Schumer‘is žurnalistams teigė, jog kiekvienas JAV teritorijoje parduodamas dronas, nesvarbu, kur jis būtų pagamintas, gali turėti specialią įrangą, kuri automatiškai neleistų skraidyklei įskrieti į draudžiamas teritorijas.
Tuo tarpu valandą prieš incidentą su dronu, penki komercinių lėktuvų pilotai pranešė, jog skrendant virš Niujorko ir Naujojo Džersio, į juos buvo taikomasi su žaliais lazeriais. Žalios šviesos lazeriai yra itin pavojingi, nes gali pasiekti net už kelių kilometrų esančius taikinius bei apakinti pilotus.
Aviacijos ekspertas Philas Derneris jaunesnysis naujienų tarnybai „Fox News“ teigė, jog lazeriai ir dronai, ko gero, kelia patį didžiausią pavojų oro skrydžių industrijai.
Lazerio spinduliui pataikius į pilotų kabiną, jos stiklas suveikia kaip prizmė. Akinanti šviesa išsiskaido ir užpildo visą patalpą.
Tuo tarpu dronų keliamas pavojus, kaip ir paukščių – tai, kad jie gali prisiartinti pernelyg arti lėktuvo ir būti įsiurbti į variklius.
Anot Dernerio, dronai yra kur kas tvirtesni nei paukščiai ir žmonės juos vis dažniau ir dažniau skraidina draudžiamose teritorijose. Eksperto teigimu, nekyla klausimas, ar dronai sukels katastrofą. Galima tik spėlioti, kada tai įvyks.