Neįmanoma kalbėti apie vartotojų rinkai skirtus dronus, neapžvelgiant jų saugumo. Baiminamasi, kad dronai gali nukristi ir ką nors sužeisti, arba kelti pavojų kitiems skraidantiems aparatams, praneša portalas „Wired“.
Kompanijai „Amazon“ planuojant dronus panaudoti prekių pristatymui bei „Facebook“ kuriant Wi-Fi interneto ryšiu besivystančio pasaulio šalis aprūpinsiančius bepiločius sklandytuvus, šie susirūpinimai girdimi vis dažniau ir garsiau.
Tačiau Helen Greiner, generalinė dronus gaminančios kompanijos „CyPhy Works“ direktorė, mano, kad dronai veikiau išgelbėtų daugiau žmonių gyvybių, nei sukeltų joms didesnį pavojų. Kalbėdama WIRED verslo konferencijoje Niujorke, Greiner teigė, jog nors saugumas išliks itin svarbiu prioritetu, tačiau dronams tobulėjant, jie iš tiesų apsaugos žmones nuo pavojų.
Pavyzdžiui, lietvamzdžių valymas. Greiner pažymi, jog tai gali būti pavojingas darbas. Remiantis statistika, nukritimas iš didelio aukščio Jungtinėse Valstijose yra antrasis pagal dažnumą pasitaikantis nelaimingas mirtimi pasibaigiantis incidentas namuose. Nukritimus lenkia tik apsinuodijimai. Taip pat tai yra pagrindinė nemirtinų susižalojimų namuose priežastis. Naudojant kamera aprūpintą droną, būtų galima bent apžiūrėti lietvamzdžius iš saugios vietos ir tada nuspręsti, ar verta lipti aukštyn juos valyti, ar ne. Ateityje labiau pažangūs dronai, ko gero, galės šiuos valymo darbus ir kitas panašias užduotis dideliame aukštyje atlikti savarankiškai.
Greiner taip pat pažymi, jog vartotojų rinkai skirti dronai įprastai yra per daug lengvi, kad padarytų rimtos žalos. Tačiau, kaip vertini „Amazon“ dronus, kurie, kaip planuoja, skraidys miestų gatvėmis ir kitomis tankiai apgyvendintomis teritorijomis. Net ir nesunkus dronas, krisdamas iš didelio aukščio, gali smarkiai sužeisti žmogų, gyvūnus ar apgadinti turtą. Greiner teigia, jog šiandien siuntiniai pristatinėjami sunkvežimiais bei automobiliais. Anot jos, netinkamas vairavimas kelia kur kas didesnį pavojų nei skraidantys dronai. Kitaip tariant, dronai, kaip ir autonominiai automobiliai, gali sumažinti nelaimingų su transporto priemonėmis susijusių nutikimų skaičių.
Tiesa, Greiner pripažįsta, jog dronų būriai dar nėra pasiruošę skrajoti miestų padangėmis. Anot ekspertės, gerai kad JAV Federalinė aviacijos administracija bent jau kol kas neleidžia dronų savininkams pilotuoti savo skraidyklių už matymo zonos ribų, nes susidūrimo išvengimo technologija dar nėra pakankamai išvystyta. Tačiau ji jau ne už kalnų. Greiner pažymi, jog dronuose turėtų būti panaudota ta pati GPS technologija, kokia naudojama lėktuvuose, padedanti skraidantiems aparatams palaikyti saugų tarpusavio atstumą.
Greiner teigimu, vis dar nepavyksta sukurti technologijos, kuri patikimai apsaugotų dronus nuo susidūrimų su medžiais bei kitais antžeminiais objektais.
Tačiau daugybė kompanijų dirba ties šios problemos sprendimu. Autopilotavimo ir susidūrimų išvengimo sistemos nuolat tobulėja. Kai jos bus išvystytos iki patikimo lygio, dronų pripildytas dangus bus saugesnis už mašinų pilnas gatves.