Europos Komisija šiandien pradėjo Europos Sąjungos elektroninės prekybos sektoriaus konkurencijos antimonopolinį tyrimą. Tyrimas, apie kurį Komisijos narė M. Vestager pranešė kovo mėn., padės Komisijai atskleisti galimas konkurencijos problemas Europos elektroninės prekybos rinkose. Juo prisidedama prie veiksmų, pradedamų pagal šiandien priimtą Bendrosios skaitmeninės rinkos strategiją.
Sektoriaus tyrime daugiausia dėmesio bus skirta galimoms bendrovių daromoms kliūtims tarpvalstybinei prekybai prekėmis ir paslaugomis, kuriomis internetu prekiaujama daugiausiai, kaip antai elektronika, drabužiais ir avalyne, taip pat skaitmeniniu turiniu. Atliekant sektoriaus tyrimą gauta informacija padės geriau užtikrinti, kad elektroninės prekybos sektoriuje būtų laikomasi konkurencijos teisės.
Už konkurencijos politiką atsakinga Europos Komisijos narė M. Vestager sakė: „Europos piliečiams yra pernelyg daug kliūčių įsigyti prekių ir paslaugų internetu kitose šalyse. Kai kurias iš šių kliūčių daro pačios bendrovės. Šio sektoriaus tyrimo tikslas – nustatyti tų kliūčių mastą ir poveikį konkurencijai ir vartotojams. Jei jos yra antikonkurencinės, mes nedvejodami imsimės vykdymo užtikrinimo veiksmų pagal ES antimonopolines taisykles.“
Vis daugiau prekių ir paslaugų perkama ir parduodama internetu, tačiau tarpvalstybinė prekyba internetu Europos Sąjungoje auga lėtai. Bendrosios skaitmeninės rinkos strategijoje, kurią šiandien paskelbė Komisija, nurodyta reguliavimo kliūčių, kurios trukdo tarpvalstybinei elektroninei prekybai. Strategijoje siūloma šias kliūtis šalinti ir sukurti erdvę, kurioje piliečiai ir įmonės galėtų sklandžiai įsitraukti į internetu vykdomą veiklą laisvos konkurencijos sąlygomis, nesvarbu, kokia jų pilietybė ar gyvenamoji vieta.
Yra ir požymių, kad pačios įmonės gali daryti kliūčių tarpvalstybinei prekybai internetu, siekdamos suskaidyti ES bendrąją rinką į nacionalines rinkas ir išvengti konkurencijos. Tos kliūtys gali būti sutartiniai apribojimai platinimo susitarimuose, kuriais mažmenininkams užkertamas kelias parduoti prekes ar paslaugas internetu ar parduoti jas kitoje ES šalyje esantiems vartotojams.
Todėl atliekant Komisijos konkurencijos sektoriaus tyrimą bus renkama rinkos informacija, kad būtų galima geriau suprasti šių ir panašių kliūčių, kurias daro bendrovės, pobūdį, mastą ir poveikį ir jas įvertinti pagal ES antimonopolines taisykles.
Jeigu išanalizavusi rezultatus nustatytų konkrečių konkurencijos problemų, Komisija galėtų ištirti tuos atvejus, siekdama užtikrinti, kad būtų laikomasi ES taisyklių, kuriomis draudžiama konkurenciją ribojanti veikla ir piktnaudžiavimas dominuojančia padėtimi rinkoje (Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (SESV) 101 ir 102 straipsniai).