Mičigano universiteto mokslininkų atliktas tyrimas leidžia daryti išvadą, kad populiarėjant automobiliams su bepilote valdymo sistema, vis daugiau keleivių pasireikš taip vadinamos „jūros ligos“ simptomai, kurie daug retesni, jei žmonės vairuoja patys.
Amerikiečių mokslininkams nerimą kelia tas faktas, kad didžioji dalis iš 3200 apklaustų žmonių bepiločiuose automobiliuose užsiims tomis veiklomis, kurios provokuos „jūros ligą“.
Beveik trečdalis apklaustųjų amerikiečių žaistų su mobiliais įrenginiais, žiūrėtų filmuotą medžiagą, skaitytų arba rašytų.
Indijoje tuo užsiimtų net pusė respondentų, Kinijoje – kiek mažiau nei 40 %, tuo tarpu D. Britanijoje, Japonijoje ir Australijoje – apie 26–30 % apklaustųjų.
Tyrimo autoriai mano, kad ne mažiau kaip 6–12 % bepiločių automobilių keleivių, esant tokioms sąlygoms, būtinai pajus „jūros ligos“ simptomus, pradedant pykinimu, vėmimas, galvos svaigimu, sausumu burnoje, silpnumu ir baigiant apetito praradimu.
Kaip su tuo kovoti? Mokslininkai teigia, kad nereikėtų bepiločiuose automobiliuose sėdėti su nuleista galva arba nugara į judėjimo pusę. Geriau stebėti, kas vyksta kelyje, kalbėtis su keleiviais arba telefonu, arba tiesiog miegoti.
Antra, bepiločių automobilių gamintojai turėtų pasirūpinti, kad keleiviai matytų kuo daugiau juos supančios aplinkos, o keleivių pramogoms skirti ekranai turėtų būti pusiau permatomi, jie turėtų būti akių lygyje.
Be to, keleivių poilsiui skirti krėslai turėtų išsiskleisti iki horizontalios būsenos, o galvos atramos turėti fiksatorius, ribojančius galvos judesius.
Beje, ta pati apklausa parodė, kad ne mažiau nei 60 % amerikiečių pasiruošę kelyje poilsiauti, žiūrėdami į tai, kas vyksta kelyje ar aplink transporto priemonę, o taip pat kalbėtis telefonu, taigi „jūros ligos“ problema gali būti ne tokia aktuali, kaip bijoma.