„Progresyvių technologijų pažanga labiausiai yra orientuota į kaštų bei dydžio mažinimą, arba tam tikro komponento efektyvumo didinimą. Puikus pavyzdys – baterijos. Prisimenu, kai prieš daugiau nei dešimtmetį, geriausios baterijos buvo NiCad ir NiMH, tačiau jos buvo pernelyg sunkios, kad būtų integruotos į nedidelius dronus (fiksuoto sparno v orlaiviams jos tiko). Šiandien, mes jau turime lengvas, didelio energijos tankio ličio polimerų baterijas, kurios yra pakankamai galingos, nepaisant jų lengvumo. Baterijos svorio problema, tiesą sakant, yra aktualiausias iššūkis susijęs su elektros panaudojimo skrydžių metu tobulinimu“, – „Newsweek“ portale rašo inžinierius Yuan Gao.
Gao informuoja, jog tinkamas dronų sklendimas ore priklauso nuo elektros stabilizavimo sistemų, kurioms būtini akseleromentrai bei giroskopai. Pastarieji tik per paskutiniuosius dešimt metų, išmaniųjų telefonų industrijos dėka, tapo lengvai prieinamais elementais, galimais naudoti robotų technikos potencialo plėtroje. Todėl, anot inžinieriaus, ir suaktyvėjo oro robotų kūrimas. Pagrįsdamas prielaidą Yuan Gao teigia, kad prieš penkis metus efektyvi akselerometrų bei giroskopų sistema kainavo daugiau nei šimtą dolerių, prieš dešimt metų, galbūt net tūkstančius dolerių, o šiandien – tai penkis dolerius kainuojanti įranga.
Vis dėlto stabilumą skrydžio metu užtikrinantys jutikliai nėra vieninteliai elementai, kurių panaudojimo galimybės pasikeitė per pastaruosius dešimtmečius. Mikrokontroleriai, naudojami tinkamai orientacijai garantuoti bei informacijai apdoroti, taip pat buvo žinomi ilgą laiką, tačiau tik visai neseniai jie tapo mažomis, nebrangiomis detalėmis, kurias įmanoma pritaikyti dronų gamybos procese. Kitas aspektas – motorai. Akivaizdu, kad dronams reikalingi itin galingi varikliai, bet tokie įrenginiai dar prieš dešimtmetį buvo labai sunkūs bei gremėzdiški. O jų pritaikymas nepilotuojamų oro transporto priemonių eksploatacijai arba kainavo neįtikėtinai daug, arba buvo ganėtinai nekokybiškas. Verta paminėti ir tai, kad tik per paskutiniuosius dešimt metų pasiektas tinkamas energijos tankio bei efektyvumo santykis, reikalingas rezultatyviam galios panaudojimui motorų veikimo aspektu.
Kokybiškos GPS sistemos taip pat yra mūsų dienų išradimas, suteikęs šansą ne tik atskleisti oro robotų potencialą skrydžių metu, bet ir absoliučiai automatizuoti dronų galimybes.
„Taigi, nepaisant to, jog nebuvo nė vieno revoliucinio naujųjų technologijų atradimo, kuris būtų staiga padaręs dronus „įmanomais“, oro robotų kūrimo progresas tapo daugelio pavienių išradimų pažangos rezultatu“, – teigia inžinierius Yuan Gao.