Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) informuoja, kad šiandien vyko VMI ir Jungtinės Karalystės ES PHARE Dvynių projekto ,,Mokesčių informacijos centras“ (MIC) baigiamoji konferencija.
Vilniuje vykusios konferencijos metu VMI prie FM viršininkas Modestas Kaseliauskas pristatė pagrindines MIC funkcijas bei tikslus. Jo teigimu MIC kurtas siekiant mokesčių mokėtojams kuo operatyviau pateikti tikslią ir aiškią informaciją, o tai, kad informacija pateikiama centralizuotai, mažina klaidingos informacijos deklaracijose pateikimą.
VMI prie FM viršininko pavaduotoja Birutė Černiuvienė ir projekto vadovė Fiona Wallace pranešime aptarė nuolat plečiamas MIC paslaugas. Pabrėžė, kad MIC įkurtas atižvelgiant į geriausią patirtį Europoje ir tikimasi, kad jis ilgainiui taps vienu iš geriausių tokių skambučių centrų Europoje.
Šių metų balandžio 1 dieną pradėjęs veikti MIC kurtas dvejus metus - nuo 2004 metų rugsėjo 2 dienos kartu su Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos karalystės Pajamų ir muitų administracija.
Per tris mėnesius MIC sulaukė jau beveik 100 tūkstančių skambučių. Daugiausia skambučių konsultantai atsakydavo balandžio mėnesį, Gyventojų pajamų mokesčio deklaravimo metu. Per dieną vidutiniškai vienam konsultantui atitekdavo 120 skambučių.
VMI primena, kad nuo šių metų birželio 5 dienos pradėjo veikti nauja funkcija – pasitikėjimo telefonas. Gyventojai, paskambinę į MIC, gali pranešti apie atlyginimus, mokamus vokeliuose, kitus mokestinius pažeidimus bei neteisišką ar neetišką VMI sistemos darbuotojų elgesį.
Visas numatytas funkcijas MIC planuoja įgyvendinti trim etapais. Šiuo metu MIC konsultuoja Gyventojų pajamų mokesčio klausimais, Mokesčių administravimo įstatymo klausimais bei suteikia bendrąją informaciją (AVMI telefonus, darbo laiką, mokesčių procedūras). Šių metų pabaigoje planuojama centralizuotai registruoti mokesčių mokėtojus į seminarus ir žodines konsultacijas, priimti mokesčių mokėtojų užsakymus pažymoms, deklaracijų formoms bei leidiniams gauti.
Nuo 2007 metų pradžios numatoma papildomai telefonu konsultuoti Pridėtinės vertės mokesčio (PVM), Nekilnojamojo turto mokesčio ir Socialinio mokesčio klausimais. Taip pat atsakinėti į mokesčių mokėtojų paklausimus elektroniniu paštu - planuojamas vienas elektroninio pašto adresas visoje Lietuvoje.
Nuo 2007 metų vidurio planuojama į MIC perkelti konsultacijas telefonu ir kitais mokesčių klausimais.