Viešoje oro erdvėje nekontroliuojamų oro robotų keliamos grėsmės diskusiją paskatino Dubajuje įvykęs incidentas, kurį sukėlė neatsakingai pilotuojamas dronas. Įvykis iškėlė aktualius klausimus dėl saugios oro robotų eksploatacijos ne tik Saudo Arabijoje, tačiau ir visame pasaulyje.
Nemalonų incidentą, kurio metu oro uosto veikla buvo sustabdyta 55 minutėms, sukėlė netinkamai pilotuojamas, o tiksliau – itin arti kilimo tako skraidinamas, dronas. Apie nelaimingus atsitikimus nepranešama, tačiau policijos teigimu, neatsakingas dronų pilotavimas arti oro uostų, ar netgi juose, gali turėti itin baisių pasekmių.
Dubajaus policijos padalinio viršininko asistentas Maj Gen Ahmad Mohammad Bin Than po incidento spaudai teigė, kad dronams tapus „hobiu“, Civilinė Dubajaus Aviacijos Administracija suaktyvino siekį priimti tinkamus sprendimus nepilotuojamų oro transporto priemonių eksploatacijos atžvilgiu. „Dabar dronai yra pasiekiami visur, todėl žmonės gali juos lengvai įsigyti, neturėdami apie juos jokių žinių. Tačiau jie turi žinoti, jog dronai negali būti skraidinami netoli oro uostų ar pakilimo bei nusileidimo takų“, – žiniasklaidai sakė policijos atstovas. Jis taip pat paaiškino, kad ne tik oro robotai, bet netgi tokie paprasti objektai kaip aitvarai, gali sukelti rimtų problemų, jei yra skraidinami oro uosto erdvėje.
Remiantis Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos nurodymais, dėl oro navigacijos saugos, skrydžiai privalo būti sustabdyti, jei oro uosto erdvėje aptinkami dronai ar kiti skaidantys objektai. Maj Gen Ahmad Mohammad Bin Than teigia, jog įstatymai, baudžiantys už oro uosto veiklos sutrikdymą, egzistuoja, tačiau dronai nėra registruojami, todėl nėra aišku, kam jie priklauso ir kas turi atsakyti už jų sukeltus nepatogumus bei atlyginti padarytą žalą.
Beje, pastarasis incidentas nėra pirmas toks įvykis. Per aštuonis mėnesius, tai trečias kartas, kai Dubajaus oro uosto veikla yra sutrukdoma neatsargaus elgesio su nepilotuojamomis aviacijos transporto priemonėmis.
Daugiau nei penkiasdešimt metų darbo patirties aviacijos industrijoje turintis Khalid Masud Butt spaudai teigė, jog bet koks lėktuvo sąlytis su pašaliniu objektu gali priminti stipriai suplaktą ir staigiai atidarytą skardinę gėrimo. „Dėl slėgio bei greičio, net žvirblis, nors ir itin mažo dydžio, gali tapti kulka, perveriančia lėktuvą“, – sakė K. M. Butt.
Paskutinėmis žiniomis, dronams uždrausta artintis prie Dubajaus oro uostų apie 15 km spinduliu.
Aviacijos sektoriuje dirbantis Othman Bin Mat Taib primena, jog dronų mėgėjai turi vadovautis saugumo taisyklėmis bei sugebėti įžvelgti pavojų. Jo nuomone, siekiant užtikrinti atsakingą oro roboto pilotavimą, licencijos įsigijimas yra būtinas.