Mokyklos iš visos Lietuvos gyvena technologinių pokyčių ritmu. 28 mokyklos, dalyvavusios nemokamoje skaitmeninių mokymų programoje „Samsung Mokykla ateičiai“, sukūrė skaitmeninių pokyčių projektus, pritaikytus savo mokyklai. Iš jų kompetentinga komisija išrinko moderniausiai ir inovatyviausiai mąstančią mokyklą – Šilalės r. Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnaziją. Šiai ugdymo įstaigai atiteko 10 000 eurų naujausioms „Samsung“ technologijoms įsigyti.
Laimėjusi gimnazija pristatė mokomąją – pažintinę priemonę „Aš ir gimtinė: pamatyk, pažink, patirk“. Ja siekiama didinti vaikų užimtumą ir mokymosi gebėjimus, išmokyti vaikus džiaugtis gyvenimu kaime bei realizuoti savo idėjas taikant įvairias technologijas. Projekto metu bus skiriamas didelis dėmesys gimtajam kraštui – žymiems krašto žmonėms, istoriniams, geografiniams, kultūriniams objektams, papročiams.
„Mūsų didžiausias rūpestis – kaime nenorintys gyventi vaikai. Jiems čia nuobodu, kyla jausmas, kad tikrasis gyvenimas vyksta kažkur kitur. Technologijų suteikiamos galimybės atveria vaikams visą pasaulį, o kartu ir leidžia pasidalinti tuo, ką unikalaus turi patys. „Samsung Mokykla ateičiai“ metu įgytas žinias praktiškai pritaikėme pamokose – įdėjome daug sunkaus darbo, tačiau supratome, kad tai didina vaikų motyvaciją mokytis, skatina aktyvumą ir kūrybiškumą“, – teigė Kvėdarnos Kazimiero Jauniaus gimnazijos atstovai. „Mes, bendrovės „Samsung“ atstovai, be galo didžiuojamės, kad ši programa per pastaruosius penkis mėnesius pakėlė mokytojų skaitmenines kompetencijas 40 proc. – net 93 proc.pedagogų ne tik pakeitė praktinius IKT naudojimo įpročius, bet ir įgijo motyvacijos toliau plėtoti savo kompetenciją. Net 95 proc. mokymuose dalyvavusių mokytojų taip pat pastebėjo, jog naudojant šiuolaikines technologijas mokiniai į mokymąsi įsitraukia aktyviau, o tai yra didžiulis pasiekimas“, – teigė „Samsung Electronics Baltics“ technologinių sprendimų ekspertas švietimui Vaidas Bielinis.
Finalų metu atsiskleidė skirtingi mokyklų komandų požiūriai ir poreikiai. Vienos nevaržė fantazijos ir drąsiai svajojo apie 3D spausdintuvus ir virtualios realybės šalmus, kitos – racionaliai skaičiavo, kaip planšetiniai kompiuteriais ir išmaniosiomis lentomis aprūpintos klasės padėtų didinti mokinių įsitraukimą ir gerintų mokymosi rezultatus.
Tyrimų duomenimis, Lietuvos mokytojų pasitikėjimas savo skaitmeniniais gebėjimais yra mažesnis nei Europos Sąjungos vidurkis. Pavasarį atlikta „Samsung“ apklausa parodė, kad 44,7 proc. tėvų mano, jog būtent naujausių technologijų naudojimas ne tik informatikos pamokose, bet ir mokant kitų dalykų, skatintų vaikų motyvaciją mokytis. Atsižvelgiant į tai, buvo inicijuota programa „Samsung Mokykla ateičiai”. Pasibaigus programai atliktas tyrimas atskleidė, kad net 88 proc. pedagogų labiau pasitiki savo skaitmeniniais gebėjimais. Tuo tarpu 76 proc. mokytojų pradėjo dažnai naudoti informacines komunikacines technologijas savo profesiniame gyvenime.