2014 metais žmonės visame pasaulyje džiūgavo, gedėjo, protestavo ir bendravo. Maždaug 500 mln. kiekvieną dieną paskelbtų žinučių liudija, kad daugiausia tai buvo daroma socialiniame tinkle „Twitter“.
„Milijonai jūsų prisidėjote prie momentų ir pokalbių, kurie vyko „Twitter“, – šiandien, gruodžio 11 dieną, paskelbtame įraše teigė „Twitter“ ryšių vadovas Gabrielis Strickeris. – Kiekviena žinutė „Twitter“ atneša kažką ypatinga... Apžvelgdami geriausius šių metų pasaulinius momentus, pristatome #YearOnTwitter on 2014.Twitter.com“.
Taigi kurios žinutės buvo pačios populiariausios ir pasidalytos daugiausia kartų?
Ši garbė atitenka komikei Ellen DeGeneres, kuri per „Oskarų“ teikimo ceremoniją kovo mėnesį padarė asmenukę su tokiomis įžymybėmis kaip Meryl Streep, Julia Roberts ir Bradas Pittas. Ši nuotrauka patiko daugiau kaip 2 mln. žmonių, o dar 3,3 vartotojų ja pasidalijo, rašo svetainė itnews.com.
Tačiau „Twitter“ nesusijęs tik su įžymybėmis ir džiugesiu.
Milijonai žinučių šiais metais buvo išsiųsta su raktažodžiu „#BringBackOurGirls“ („Sugrąžinkite mūsų mergaites“), protestuojant prieš masinį žmonių pagrobimą Nigerijoje. Šis žemėlapis parodo, kaip šis raktažodis sklido po pasaulį.
„Twitter“ taip pat liepsnojo nuo žinučių iš viso pasaulio, kuriomis buvo protestuojama prieš rinkimų reformas Honkonge (raktažodis „#occupycentral“) ir Misūrio valstijos Fergusono mieste įvykusį incidentą, kurio metu policija šovė į jauną juodaodį. Šis įvykis ir kilęs pasipiktinimas paskatino žmones parašyti 18 mln. žinučių.
Sportas tinkle „Twitter“ taip pat atliko svarbų vaidmenį. Svarbiausiu įvykiu tapo Pasaulio futbolo čempionatas. Šis renginys sulaukė daugiau kaip 672 mln. žinučių, o didžiausias metų apogėjus įvyko per čempionato rungtynes, kai per vieną minutę buvo išsiųstos 618725 žinutės.
„Twitter“ suteikia unikalią progą pažvelgti į mūsų pačių širdis ir mintis – geras, blogas ir pasibjaurėtinas, – sakė „Moor Insights & Strategy“ analitikas Patrickas Moorheadas. – „Twitter“ tapo labai svarbus, didelėms žmonių grupėms keičiantis nuomone, išreiškiant save, dalijantis savo mintimis ir net organizuojant protesto akcijas.“
„ZK Research“ analitikas Zeusas Kerravala pastebėjo, kad tais laikais, kai „Twitter“ dar buvo jauna mikro tinklaraščių svetainė, žmonės dažniausiai rašydavo apie savo mėgstamus televizijos šou ir tai, ką veikė šeštadienio vakarą.
Dabar tai yra pasikeitę.
„Twitter“ neskirtas tik paskaloms. Jis gali turėti įtakos tikriems klausimams, – pažymėjo jis. – „Twitter“ sąrašai rodo, kad mums tikrai rūpi pasaulio reikalai ir piliečių gerovė. Nors mes juokaujame, kad socialinė žiniasklaida yra tam, kad žmonės sektų Katy Perry, dauguma svarbiausių „Twitter“ temų, išskyrus Pasaulio futbolo čempionatą, buvo susijusios su žmogiškaisiais klausimais. Tai puikus emocingą žmonių reakciją sukėlusių įvykių rodiklis“.