Skaitmeniniai vadovėliai, kuriuose ne tik tekstas, bet ir filmukai, garso įrašai, testai, interaktyvios užduotys, jau tampa mokyklų realybe. „Dabar kiekvienas mokytojas labai lengvai gali susikurti skaitmeninį vadovėlį – tokį, kokio reikia jo pamokoms, – vakar (spalio 28 d.) Vilniuje vykusioje švietimo konferencijoje „K12 Forumas“ pasakojo „Apple“ atstovas Sigitas Liaučius. – Taigi visai įmanoma, kad po kelerių metų mokinukai į mokyklą keliaus ne su sunkiomis kuprinėmis, o su lengvučiais planšetiniais kompiuteriais.“
Kol kas mokytojų, kuriančių savo vadovėlius, Lietuvoje nedaug, bet jau yra. Puikus pavyzdys – Utenos regioninis profesinis mokymo centras, kuris su nemokama „Apple“ programa per šiek tiek daugiau nei metus sukūrė beveik 70 skaitmeninių vadovėlių su daugybe praktinių užduočių, nuotraukų, vaizdo filmukų, nuorodų į kitus šaltinius, interaktyvių testų. „Sunku buvo patikėti, kad interaktyvią knygą galima sukurti taip lengvai ir greitai“, – sakė Utenos regioninio profesinio mokymo centro mokytojas Modestas Nakas. Savo mokinius labiau sudominti mokslais panoręs mokymo centras iš pradžių norėjo įsigyti jau parengtų skaitmeninių vadovėlių, bet sužinojęs, kiek jie kainuos, persigalvojo. Šioje mokymo įstaigoje buvo naudojami „Apple“ kompiuteriai, kuriuos įsigijus priklauso nemokamas turinio kūrimo programų paketas. Būtent juo naudodamiesi pedagogai ėmė patys kurti vadovėlius.
„Vienam mokytojui savarankiškai sukurti visą mokymo turinį – titaniškas darbas. Tačiau kooperuojantis tai įmanoma padaryti. Dabar yra daugybė nemokamų dalijimosi medžiaga, bendradarbiavimo priemonių. Viena iš jų – BMK palaikoma dalijimosi pamokomis platforma, kurioje jau įkelta daugiau nei 1400 įvairių dalykų pamokų. Tereikia imti ir naudotis“, – sako „K12 Forum“ organizatoriai.
Šį ir daug kitų netradicinio požiūrio į švietimą gerųjų pavyzdžių išgirdo pedagogai, dalyvavę „K12 Forume“. Kai kuriuos ir patys išbandė interaktyviose veiklose, kartu kūrė savo ateities mokyklos viziją, diskutavo, kaip technologijos galėtų padėti jiems mokymą padaryti patrauklesnį ir efektyvesnį.
Sudominti šiuolaikinį vaiką tradicine pamoka neretai tampa iššūkiu. Juk jie gyvena kiek kitokiame pasaulyje, nei užaugo dabartiniai suaugusieji – technologijų, milžiniškų informacijos srautų, besikeičiančių vaizdų pasaulyje. Dinamiška, interaktyvi pamoka, technologijos – tai vienas iš kelių su jais susikalbėti.
„Gyvenimo stabilumas, pastovumas tėra iliuzija, – sakė vienas iš konferencijos organizatorių Mindaugas Pozingis, BMK verslo vystymo vadovas. – Mokykla turi paruošti žmones ateities gyvenimui, apie kurį nieko nežinome: koks jis bus, kokių gebėjimų, žinių, kompetencijų reikės. Todėl svarbiausia, kad iš mokyklos išeitų jaunuoliai, išmokę mąstyti, kūrybingi ir pasirengę praktiškai taikyti išgirstas žinias. Pirmiausia tam reikalingas motyvuotas, kūrybingas, aktyvus mokytojas. Tad vienas svarbiausių šio renginio tikslų – padrąsinti mokytojus išbandyti naujus mokymo metodus, pasidalyti idėjomis, kaip pasiekti, kad iš mokyklos išeitų savarankiškam gyvenimui pasiruošę ir konkurencingi žmonės.“
„K12 Forumas“ vyks dar dviejuose miestuose: Kaune – spalio 30 d., Klaipėdoje – lapkričio 4 d.